Tåke-Weizen

katla

Eg har bryggja Tåke-Weizen frå oppskrifta i den norske bibelen "Moderne hjemmebrygging".   Har brukt WLP300 Hefeweizen som gjær.  Gjæra på 19,5 grader.  

No har eg litt lite erfaring med weizen så eg veit ikkje heilt kva smak eg kan forventa.   Den eg har laga har ei litt anonym bananaktig smak - kanskje med ein anelse nelliksmak.  Den er litt tørr i ettersmaken.    Ikkje akkurat eit fyldig øl - men det skal det vel kanskje heller ikkje vera?   Det luktar litt gjær/frukt.  

Er det nokon som har erfaring med dette ølet og kan sei meg om eg har treft målskiva nokolunde?

Heffe wissen ala erdringe, som er min klare favoritt er som du sier, tørr som pils, bananaktig men bare litt, med god fruktig gjærsmak av gjæren. Den skal også lukte litt gjær og være rimelig kraftig karbonert.
Den krydderlignende smaken kommer også av gjæren og hører med. Du har truffet ganske bra høres det ut till. Den skal nytes vel avkjølt i høyt glass en sommeraften :)

Flott og takk for svar.  Då høyres det ut som om eg nokolunde har "treft spikaren på høve" som meg seier på Sotra.  Eg synes den er ok eg - men ein kamerat var no litt skeptisk - men han bryggjer ikkje sjøl.   

Kraftig karbonering er neppe noko problem.  Eg valde akkurat dette brygget til mitt første forsøk med corneliusfat og karbonering med co2-flaske og "huska" litt tal frå Gahr sin artikkel feil - så eg tok % karbonering for BAR og dermed vart det heller mykje skum - så den var nok heller overkarbonert.  Det går jo an å rista inn CO2 - går det an å rista den ut og mon tru?   

Sponse kompisen med en erdringe til 70 kroner flaska.... Tror han skjønner at du lager dyrt og godt øl da ;)

Har vore og sjoppa meg litt forskjellig weissbier for å sjå kva eg har laga.  Erdinger likna ikkje på mitt.  Men Weihenstephaner Hefe Weissbier - det luktar svært likt og smakar også likt (men kanskje litt betre enn mitt - men så er mitt enno særs ferskt).    Så då er nok "banan" og "nellik" smaken rett. 

(og polutsalet på Bergen Storsenter har auka vareutvalget sitt mykje sidan eg sist kjøpte øl der). 

Ikke overasket, hadde du fått til en klon på erdringe hadde du blitt en helt, den har mange prøvd, verden over men jeg har ikke funnet en oppskrift som de sier matcher. De er nærme, men ikke helt. :)

katla skrev:
Har vore og sjoppa meg litt forskjellig weissbier for å sjå kva eg har laga.   Erdinger likna ikkje på mitt.   Men Weihenstephaner Hefe Weissbier - det luktar svært likt og smakar også likt (men kanskje litt betre enn mitt - men så er mitt enno særs ferskt).     Så då er nok "banan" og "nellik" smaken rett.   

(og polutsalet på Bergen Storsenter har auka vareutvalget sitt mykje sidan eg sist kjøpte øl der). 

Ja de har veldig bra utvalg. De har best utvalg i Bergen  :biersmile:

Hei!
Tror det kan være en idé å senke gjæringstemperaturen til 17 grader. Det er mitt inntrykk at utviklingen av banansmak da dempes noe. Etter mitt syn en fordel. Ellers mener jeg som Magne påpeker at hveteølet bør være godt avkjølt. Da blir det veldig friskt og tiltalende.
SveinErik  8)

Edit: bilde

Vedlegg

• IMG_0960.JPG
    IMG_0960.JPG
    2,6 MB · Sett: 164
katla skrev:
Det går jo an å rista inn CO₂ - går det an å rista den ut og mon tru?   

Dersom du skal karbonere raskt, kjøl ølet ned. Skal du av-karbonere raskt, varm ølet opp. Ølet frigjør co2 raskere når det er varmt. Erfarte det da jeg hadde glemt et fat i trappa over natta, og det ble varmet opp til ca 25c. Å riste co2 ut, har jeg forsøkt, men da tok det evigheter å få ut noe som ikke var skum..

Svein Erik skrev:
Hei!
Tror det kan være en idé å senke gjæringstemperaturen til 17 grader. Det er mitt inntrykk at utviklingen av banansmak da dempes noe. Etter mitt syn en fordel. Ellers mener jeg som Magne påpeker at hveteølet bør være godt avkjølt. Da blir det veldig friskt og tiltalende.
SveinErik  8)

Det med 17 grader har eg fått som tips av andre og - så det får eg forsøkja neste gong.  Ølet utviklar seg ellers litt etter som tida går.  Eg innsåg at å få kontroll på karbonering med CO2 var ikkje det rette å bruka tid på rett før ferie - så eg gjorde det på gamlemåten med sukker og no har det karbonert seg fint på flaske og smaken er også betre.

Tilbake
Topp