mojo skrev:Tøft!
Det vil si at den er kommet!?
Den "creamer'en" er den til alle typer øl, eller er det til stout? (mener jeg har hørt om stout-kran...?)
Så er spørsmålet om jeg skal kjøpe 4 creamere eller bare 1 enkelt..
Fei skrev:Det står at creamer funksjonen blir aktivert om man presser krana bakover. Jeg forsto det som at den tapper vanlig, men med mulighet for å toppe opp med litt kremete skum ved behov.
På godt norsk heter det tilbakeslags ventil. På engelsk, kan du prøve "One way singulator valve"mojo skrev:Hva heter forresten en ventil på gassslangen som forhindrer at øl går opp i regulatoren eller over i andre fat?
Riis'en skrev:På godt norsk heter det tilbakeslags ventil. På engelsk, kan du prøve "One way singulator valve"mojo skrev:Hva heter forresten en ventil på gassslangen som forhindrer at øl går opp i regulatoren eller over i andre fat?
Jeg bruker John Guest koblinger, og de fører dette.
Eduard skrev:Hmm, interesting... Jeg burde vel vurdere anskaffelse af slike kraner, da jeg blir grundig lei av å måtte gnikke og gnue kranene frem og tilbake når de ikke har vært i bruk i noen dager. Ja, jeg vet, drikker visst ikke så ofte, men men.
Vil det være en enkel sak å sage av en del av shanken? Jeg har et tappetårn der de nåvarige shankene er bare ca 7-8 cm.
Eduard skrev:De vil da bli kandidater til å bygges om til portable kraner som kan klikkes rett på fatet :yes:
jeg har en ekstra shank også så jeg skal teste ikveld. Det er i tilfelle gjengene som har forskjellig mål. Amerikanske rørdeler passer ikke på europeiske pga gjengene.Eduard skrev:Kan du ikke se hvorvidt disse amerikanske shankene avviker fra de italienske, i diameter? Jeg er nok villig til å skaffe amerikanske shanker og file ut tårnet litt slik at de kommer til å passe. Jeg må si at de kranene jeg har forsåvidt er ganske greie, de bør bare brukes oftere. De vil da bli kandidater til å bygges om til portable kraner som kan klikkes rett på fatet :yes:
Eduard skrev:Når man bruker amerikanske kraner som Perlick eller Ventmatic så trenger man altså en shank som er tilpasset størrelsen på amerikanske kraner. Etter det jeg vet så går det ikke an å skru en sånn amerikansk kran på en europeisk shank, så shank'ene kan man kjøpe samtidig med kranen. Det gjelder sikkert koblingen også.
gustavf skrev:Eduard skrev:Når man bruker amerikanske kraner som Perlick eller Ventmatic så trenger man altså en shank som er tilpasset størrelsen på amerikanske kraner. Etter det jeg vet så går det ikke an å skru en sånn amerikansk kran på en europeisk shank, så shank'ene kan man kjøpe samtidig med kranen. Det gjelder sikkert koblingen også.
Jeg har litt blanding av deler kjøpt hos CanDirect (Tyskland) og MoreBeer (USA) og har ikke hatt problemer med dette. Kran fra Tyskland gikk rett på shank fra USA som igjen kom med slange ferdig påsatt kobling som gikk rett på ei tysk kobling til minifat. Så dersom det er forskjeller, så følger de ikke Atlanterhavet helt slavisk.
Må si jeg var mer enn litt overrasket da disse delene bare kunne skrus rett sammen.
Eduard skrev:Da blir jeg mer enn nysgjerrig på hva Fei sine erfaringer er. Hva slags amerikansk kran har du da Gustav?