Tappekraner, hva er forskjellen?

Aasnes

Norbrygg-medlem
hva er forskjellen på en Perlic kran som komplett passerer åtte hundre kr. I forhold til en Kina kran til to hundre ?
 
Det er vel stort sett det samme som alt annet folk handler fra Kina. Du har ingen garanti for hvilke materialer som er brukt i kina-krana. Det har du kanskje ikke med noen andre kraner heller. Perlick er gode soilde kraner, et merkevareprodukt. En Kinakran holder antageligvis veldig lenge før den tar kvelden den også.
 
Kinakran til 200 er nok forkromma messing. Hvis kinakromen ikke er 100% tett, vil ølet reagere med messingen, og det er ikke helt sunt. Tradisjonelle kraner har tynne ventilasjonshull som de fleste ikke får rengjort, og der gror det godt. I tillegg har de kranene lett for å sette seg fast hvis det går et par dager mellom tapping, og det problemet har du ikke på forward seal-kraner som Perlick.
 
Kinakran til 200 er nok forkromma messing. Hvis kinakromen ikke er 100% tett, vil ølet reagere med messingen, og det er ikke helt sunt. Tradisjonelle kraner har tynne ventilasjonshull som de fleste ikke får rengjort, og der gror det godt. I tillegg har de kranene lett for å sette seg fast hvis det går et par dager mellom tapping, og det problemet har du ikke på forward seal-kraner som Perlick.

Hva er din erfaring med Vent-Matic kontra Perlick, evnt den med skumdemp?
 
Jeg er inhabil pga. næringsinteresser (Vent-Matic), så det kan jeg nok dessverre ikke uttale meg om her.
Visste egentlig det, men vi får ta samtalen på PF. Regner med du er der :)
Vurder Vent-Matic og liker stouttuppen til krana. Da skiller den seg ikke sånn ut fra de andre kranene som en tradisjonell stoutkran gjør :)
 
Kinakran til 200 er nok forkromma messing. Hvis kinakromen ikke er 100% tett, vil ølet reagere med messingen, og det er ikke helt sunt. Tradisjonelle kraner har tynne ventilasjonshull som de fleste ikke får rengjort, og der gror det godt. I tillegg har de kranene lett for å sette seg fast hvis det går et par dager mellom tapping, og det problemet har du ikke på forward seal-kraner som Perlick.
Har sett ølkraner i ren messing så det kan vel ikke være så galt?
 
Så da er d bare å bruke picknic kranene inntil videre og spare til orntlige greier…
 
Tja....

Jeg er enig i alt ovenfor, mye galskap fra Kina.

Men jeg har hatt 3 av Kina-Perlick (søk på: forward sealing) fra Ali express i ett år nå. Erfaringen er at de fungerer supert på alle vis. Den ene lakk litt om den ikke ble dyttet litt ekstra bakover til å begynne med, men etter at jeg polerte "kula som tetter" litt har det vært null problemer. Absolutt ingen kraneproblemer etter dette ble fikset.

Selv om den selges som "stainless" så er ikke gjennomføring og noen av komponentene rustfritt stål, men krommet messing. Hoveddelene er rustfritt. Jeg er ikke så bekymret for spor av metallioner fra messing, hadde det vært et stort problem burde man ha sett tæring i stor stil på messingkraner brukt i pubber rundt om i verden, noe jeg tror man ikke gjør.

Kort: Ett kupp til ca 30 US$ inkl gjennomføring og frakt, men null garantiordninger og tror man at kineserne skal ta over verden med å forgifte oss (ikke utenkelig etter morsmelkskandalen...) er det ikke noe for deg.
 
Tilbake
Topp