Tappetårn/kegerator med uvanelig system,

Hei,
Fått ett tappetårn av en venn. Dette er noe som har stått på et lager i noen år så han viste ikke hvordan fat man skulle bruke.
Har vært borti keykeg og lignende systemer før men dette her var helt ukjent for meg.
Noen som vet hvordan kobling eller evt hvordan fat man kan bruke her?


 
Så fatbytte på en sånn for en del år siden. Myk engangsslange som tres opp fra skapet og gjennom krana, kappes ved krantuppen. Mener å huske at det var Heineken som brukte de der.
 
Takker for svar.

Ser nå det er Heineken merke på krana så det kan høres riktig ut da ja,Noen ideer til hvor man kan få taki Heineken fat med korrekt system da? Eller er det kanskje noe de fleste ølutsalg får taki? (Det blir vel lettere enn og bygge om hele tårnet. +Heineken er jo en av favorittene så)
 
Heineken selger (kun i utlandet?) ferdige fat med øl til hjemmebruk. Jeg vet ikke om de er ment for gjenbruk. Er det et tappeanlegg til slike fat du har fått fingra i så er det muligens vanskelig å finne overganger. Hensikten med et proprietært system er vel ofte å sikre at kunden kun drikker Heineken.
 
Fant det nå. Heineken Smart Dispense. Uten behov for rensing, iom. at tappeslangen er engangs. Bruker kompressor istf. CO2, så da er det kanskje pose i fatet à la Keykeg? Fryktelig miljøvennlig iflg. Heineken. Har en mistanke om at disse fatene ikke er tilgjengelige i Norge, og da er det jo ikke så Smart likevel.

Forekommer jo at sånne navn med positive ord ikke blir så dekkende, som f.eks. i Deutsche Demokratische Republik.
 
Lintr kjøler og dispenser kan, dom alternativ, også bruke luft. I et selskap hvor du tømmer fatet, går det helt fint. Men det er jo ikke noe særlig å la slanten bli stående igjen til neste uke.
 
Takker for alle svar,
Det er Co2 anlegg,fikk med gasstank osv. Det viser seg at Hansa Borg selger Heineken øl til disse,da gjenstår det bare finne et utsalg for privatkunder for Cash & Carry er vel kun for bedriftskunder som jeg skjønte.
Sjekker rundt med div ølutsalg om de kan få bestilt opp nå :) Tror fatene er rundt 20l av den avlange typen da vanlige 20-30l fat blir for store til få plass inni kjølen.
 
Er det ikke like greit å bare bygge det om til ett annet system? Så kan du bruke de fatene du får størst volum med.
 
Jo kan vel i utgangspunktet gjøre det,finnes det noen ferdige enkle pakker her? (har jo regulator til co2 osv så må vel bare ha kobling på fatet trekke slange og endre "tuten" på krana)
 
Systemet heter forøvrig "Heineken David" og selges til privat personer i 20l fat :) så da blir det heineken til jeg er lei så bygger jeg om :)
Takk for all hjelp og innspill.
 
Tilbake
Topp