Terassebryggeri og jomfrubrygg

AxelH

Da er vedtaket om innkjøp av terassebryggeri vedtatt og det første spørsmålet blir selvfølgelig: Hva skal vi brygge først?

Hovedaksjonær i anlegget vil gjerne prøve å få til noe som kan gjøre seg til julematen (...juleøl...), men da har vi vel bare tiden og veien
hvis jeg har forstått det rett ift. produksjonstid og lagring av den typen øl. Har lest litt rundt på forumet her og sett endel vido podcaster.

Hadde vært stas med noen forslag på oppskrifter, som ikke er for komplekse å brygge og som vi kan få kjøpt alle ingrediensene til på feks http://brygging.no/ Liker best øltyper som heller mot det mørke/ruby, men er ikke helt i asfaltleieren (ennå). IPA og PA er også godt.

Alle råd mottas med takk:)

Axel

Er vel enda ikke for sent for juleøl hvis du går for en Ale, sjekk oppskrifter her inne, der er gode tips  :ilike:

Da tror jeg jaggu det blir en IPA til jul :) Har butikken til Vin & Bar åpnet i Oslo eller er Lillestrøm nærmeste sted hvor det er mulig å handle alle
ingrediensene på et sted? Hadde vært ok, å handlet i Oslo..

A

AxelH skrev:
Da tror jeg jaggu det blir en IPA til jul :) Har butikken til Vin & Bar åpnet i Oslo eller er Lillestrøm nærmeste sted hvor det er mulig å handle alle
ingrediensene på et sted? Hadde vært ok, å handlet i Oslo..

A

Så vidt jeg vet åpner ikke Vin&Bar i Sannergata før nærmere månedsskiftet oktober/november. Nytt om saken kommer sikkert opp på hjemmesidene deres.

Tilbake
Topp