Testprosjekt: Spontangjæra eplecider

Hei,
I morgon er det 4 veker sidan eg sette eit spann med sjølvpressa eplejus til gjæring på loftet. Planen var å pasteurisere og bruke Nottingham, men eg fann ikkje gjæren eg hadde kjøpt og før eg visste ordet av det var putringa i gang. Eg har sjekka temperatur og aktivitet jamnleg og ser no at aktiviteten ser ut til å ha ebba ut. I dag var også lågaste temperatur registrert (9°C)...

Mengd: 3 liter
OG: 1054.
Gravity i dag: 1020
Temperatur: stort sett mellom 10-12°, men har variert mellom 15° og 9° (truleg vore kaldare på natta)
Eg var overraska når eg opna for han har ikkje klarna det spor. Hadde kanskje sett for meg at han skulle vere klar, med eit grumslag i botn...?

Bør eg no la det stå lenger, stikke om eller flytte til høgare temperatur? (Har eit rom som held omlag 17°)
Viss han står lenger, kan han då bli dårleg eller er det berre bra? Kva er fordelen med omstikking? Kan det ha blit danna farlege stoff i cideren sidan han er spontangjæra av sjølvpressa ubehandla jus?

Jeg prøver meg på akkurat det samme. Det har poppet i låsen som bare rakkeren.
Jeg leste hva protto anbefalte og tenker å følge det. Det vil si jeg skal stikke om rundt påske og la stå tilsammen et år.
Da skal den være klar. Skal bli spennende å se.

Takk for respons SvErD og Frode! Då satsar eg på å la han stå.
Kva trur de er best av kaldt loft (kan nok risikere frost midtvinters) eller gjesterom som svingar mellom 10 og 20 grader? Og kva er eigentleg poenget med omstikking?

Takk for respons SvErD og Frode! Då satsar eg på å la han stå.
Kva trur de er best av kaldt loft (kan nok risikere frost midtvinters) eller gjesterom som svingar mellom 10 og 20 grader? Og kva er eigentleg poenget med omstikking?

10-20 grader framfor frost.
Omstikking så blir du iallefall kvitt botnfall. Anbefalt også for øl, om det skal lagrast lenge:)

Den kjem til å gjære ned til 0,000-isj.

Har aldri brydd meg om omstikking. Tilsetter sukker etterhvert gjennom første høsten og lar den få to vintre på gjæringsfatet. Bør stå i kjeller med lav temperatur over 0C. Gjør ingenting om temperaturen svinger mellom 0 og 15 C.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har også satt eplecider denne høsten. 15 liter spontangjæring og 15 liter med tilsatt gjær. Spontangjæringa tenkte jeg å la stå til påske, men den som har blitt tilsatt gjær bør den flaskes eller omstikkes tidligere? Har også fått vite at gjæringsdunken bør være så full som over hodet mulig ellers vil det fort vekk bli acetonsmak på den. Har 20 av literne på veldig fulle 5 liters dunker og resterende 10 liter på en stor 25 liter. Vil dette ha noe å si?

Lag en liten isoporkasse du setter den i på loftet, så kan du bruke en stc-1000 med en liten lyspære e.l. som varmekilde, så slipper du frost :)

Har også satt eplecider denne høsten. 15 liter spontangjæring og 15 liter med tilsatt gjær. Spontangjæringa tenkte jeg å la stå til påske, men den som har blitt tilsatt gjær bør den flaskes eller omstikkes tidligere? Har også fått vite at gjæringsdunken bør være så full som over hodet mulig ellers vil det fort vekk bli acetonsmak på den. Har 20 av literne på veldig fulle 5 liters dunker og resterende 10 liter på en stor 25 liter. Vil dette ha noe å si?
Aner ikke om det har noe å si, men hvorfor ikke fylle opp 25-literen helt og ha resten på en 5-liters?

aha, sånn sett ja... hm, kinkig kinkig... ville nok ha skaffa enten en tiliter eller et par femlitere til da, bare for å være på den sikre siden

Tilbake
Topp