Tiden er moden! Første ølsett! Hvilket?

Enkelt og greit hva som er ansett som det beste ferdigsettet. Mest for å se om det er noe særlig forskjell mellom proffe ølsett og mine egne komposisjoner.
 
Ja, hva er best?? :confused:

Du må nesten si noe om hva du har brygget tidligere slik at du har noe å sammeligne med. Settene er jo ikke noe spes da, de er jo bare snekret på oppskrifter som stort sett er fritt tilgjengelige, og mange ganger reduserer bryggebutikkene en del på humla i forhold til orginalen for å tjene peng.
 
Tja, de jeg har vært mest fornøyd med er nok lucky jack- og blonde ale-settene fra bryggselv.
Har ikke noe negativt å si om de andre jeg har prøvd, men det er nok disse to som utmerker seg mest, i min bok i hvert fall.
 
Noe du også kan kjøpe på polet, feks 7 Fjell Svartediket.
Da kan du sammenligne egen prosess med proffene.
Skal du sammenligne egen oppskrift med andres oppskrifter må du jo velge noe du er godt fornøyd med selv, og så finne en tilsvarende match.
Men ikke gi opp!
 
Nå har jeg 101 kornbrygg bak meg. På tide å få testet et ølsett snart?
Hvilket er det BESTE ølsettet? :D
Hei. Jeg har et oaked ale sirup sett med 2 viser med sirup, ale yeast og oak chips.men det står ingen ting om at jeg trenger sukker i sånn som i de andre typene jeg har laget. Stemmer det at jeg ikke trenger sukker i denne typen?
 
Tilbake
Topp