Tilsatt for mye brewers clarex

Hei.

Jeg tilsatte ved et uhell alt for mye brewers clarex til en IPA jeg satte i går. Jeg klemte for hardt på flasken og det kom en stråle i stedet for en dråpe! Er det noen som har gjort dette tidligere, eller vet hvordan det påvirker ølet? Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan brewers clarex virker, men det skal vel bryte ned en del proteiner (bl. a. gluten) i ølet. Jeg hadde satt stor pris på om noen vet om ølet blir bra selv med 10 ganger for stor dose brewers clarex.

Jeg vil tro, utifra slik jeg leste databladet i sin tid, at dette ikke skal ha noe å si. Men kontakt gjerne produsent b

Får man Brewers Clarex på spruteflaske? Min kom i en liten glassflaske med innebygd dråpeteller i skrukorka.

Får man Brewers Clarex på spruteflaske? Min kom i en liten glassflaske med innebygd dråpeteller i skrukorka.
Kom i flaske av denne typen.
130ml-150ml-ldpe-medical-squeeze-bottle-with.jpg

Så vidt jeg vet selger produsenten i relativt store pakker, så det er nesten garantert pakket om en gang eller to på vegen.

Det er et enzym som kutter i proteinene (protease), og når den jobben er gjort så skjer det ikke noe mer. Så med mindre du tilsetter så mye at det blir bismak, så tviler jeg på at du får til å ødelegge noe. Det inneholder natriumbenzoat (konserveringsmidler), så skikkelig store mengder kan kanskje drepe gjæren.
Se også her: https://www.whitelabs.com/sites/default/files/Brewers_Clarex_Undiluted.pdf

Så vidt jeg vet er Brewers clarex og clarity ferm det samme

CLARITY-FERM will prevent the precipitation of polyphenols and proteins by
hydrolyzing the sensitive (haze-active) polypeptides in the region where such
hydrogen bonding occurs. The specificity of the enzyme ensures that no other beer

parameters such as head retention or color are affected.

Tilbake
Topp