Jeg skal karbonere 14 liter gose. Gjæra med Philly Sour, som ikke skal egne seg for karbonering, så jeg bruker CBC-1. Hadde vært greit å bare strø den rett i dunken. Og hvis det funker i med noen korn i ei flaske, vil der vel gjøre det i dunken, også?
Jeg skal karbonere 14 liter gose. Gjæra med Philly Sour, som ikke skal egne seg for karbonering, så jeg bruker CBC-1. Hadde vært greit å bare strø den rett i dunken. Og hvis det funker i med noen korn i ei flaske, vil der vel gjøre det i dunken, også?
Skulle tro det. 1 pakke er vel til 100 liter. Men siden viabiliteten nok er lavere ved strøing, vil jeg økt doseringen en del. 3 gram til 14 liter, kanskje?
Hvordan tenker du å få den oppløst? Hvor lenge før tapping tenker du strø den i?
Jeg har prøvd litt forskjellige tekniker med den gjæra (husker ikke i farta all). Karboneringa har ikke pleid å være no problem, men smaken har jeg ikke vært helt fornøyd med (det har vi vel diskutert før)
Nå rehydrerte jeg, sida jeg allerede hadde satt i gang prosessen. Men det der er sjølsagt et poeng - som jeg ikke tenkte på.
@Holmentoppen har jo prøvd å tilsette direkte, og det har funka. Men som han sier, er det sikkert lurt å kompensere for forventa lavere viabilitet gjennom å øke dosen.
Hvordan tenker du å få den oppløst? Hvor lenge før tapping tenker du strø den i?
Jeg har prøvd litt forskjellige tekniker med den gjæra (husker ikke i farta all). Karboneringa har ikke pleid å være no problem, men smaken har jeg ikke vært helt fornøyd med (det har vi vel diskutert før)
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.