Tilt Repeater

Vinnes Ølet

Norbrygg-medlem
Er det 1x repeater pr tilt i bruk? Eller tar repeateren alle?
Det er bare en tilt pr repeater, en må velge farge ved å trykke på en knapp, men uansett billigere enn å kjøpe nyeste generasjon tilt (om man har en fra før) som skal være bedre på ståltanker.

beefeater

Norbrygg-medlem
Nå er det håp for oss med gamle og nye Tilter som ikke leser av i ståltanker, fikk akkurat mine repeatere nå og de virker perfekt
Tilt™ Repeater (back ordered)

Veldig Interessant!
Hva slags ståltanker bruker du?
Jeg gjærer i 30 liters bryggerifat og fikk ikke ut noen signaler fra tilt. Selv ikke når jeg holdt raspberrypi, telefon eller nettbrett helt inntil fatet i alle slags posisjoner.
Så jeg skjønner ikke helt hvordan denne her får tak i signalet all den tid den skal befinne seg utenfor karet.. Har den en ekstremt følsom antenne eller noen slags signalforsterker?

Jeg løste problemet med tilt i fat med en passiv repeater/ strippet coaxkabel som stikker igjennom lokket på fatet. Ikke helt optimal løsning da jeg er nødt til å bruke et spesielt lokk som har noen andre utfordringer så hvis dette fungerer kommer jeg til å kjøpe!

Vinnes Ølet

Norbrygg-medlem
Veldig Interessant!
Hva slags ståltanker bruker du?
Jeg gjærer i 30 liters bryggerifat og fikk ikke ut noen signaler fra tilt. Selv ikke når jeg holdt raspberrypi, telefon eller nettbrett helt inntil fatet i alle slags posisjoner.
Så jeg skjønner ikke helt hvordan denne her får tak i signalet all den tid den skal befinne seg utenfor karet.. Har den en ekstremt følsom antenne eller noen slags signalforsterker?

Jeg løste problemet med tilt i fat med en passiv repeater/ strippet coaxkabel som stikker igjennom lokket på fatet. Ikke helt optimal løsning da jeg er nødt til å bruke et spesielt lokk som har noen andre utfordringer så hvis dette fungerer kommer jeg til å kjøpe!
Bruker denne 50l, er helt likt et bryggerifat men noe modifisert, ikke noe problem å få signaler på tilt via repeatere ren, var heldig om jeg fikk avlesninger med nest siste gen. av tilt uten repeateren.
Legger ved en link til video

Vedlegg

• Screenshot_20191219_134938_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20191219_134938_com.android.chrome.jpg
    376,9 KB · Sett: 13
Sist redigert:

TurboJens

Norbrygg-medlem
Har satt opp TiltBridge selv, naturlig nok en del mer knot enn en ferdig løsning. Slet en del selv, fikk ikke flashet men viste seg det var fordi USB-porten ga for lite strøm.

Ga vel ca 100kr for kortet med holder til 18650-batteri. Skjermen på kortet jeg kjøpte tror jeg derimot er ubrukelig hvis ikke jeg kan ha klart å gjøre noe feil.

Den støtter flere enheter, er langt billigere, viser også målingene på skjermen.

Topp