TIPS: billig digitalvekt til veiing av humle

Tror neppe du trenger denne presisjonen til humleveiing. Jeg bruker en sånn til molekylær gastronomi der jeg veier opp ingredienser på f.eks 0,35 gram.
 
kenstad skrev:
Hvis noen ennå ikke har oppdaget dx.com...

Jeg har akkurat bestilt en vekt til å veie humle nøyaktig:
http://dx.com/p/precision-digital-pocket-scale-100g-max-0-01g-resolution-15002
DX.com (tidl. dealextreme.com) er utrolig billig, har gratis frakt, men leverer utrolig tregt. Det kan fort gå en måned og vel så det før varene kommer, men jeg har til nå ikke opplevd at noe ikke har kommet overhode. Også mye morsomt for alle som liker gjør-det-selv her.

Bruker samme vekt selv :skitbra:
 
Bare nok et eksempel på at vi er gærne.
Bestiller selvfølgelig en sånn tvert!
Den gamle kinagreia har mistet sitt siste siffer. Det er den offisielle unskyldningen.
 
Jeg bruker denne, funker helt fint, og passer godt til Speidelen, blank og fin :yes:
http://dx.com/p/stylish-digital-desktop-glass-scale-3kg-2563

sku_2563_1.jpg
 
Ebay renner over med narkotika eh.. Mineral/diamantvekter.  Tror jeg betalte 2 dollar for min  :ilike:
Påstår ikke at den er bra dog.
 
ErlendT skrev:
Ebay renner over med narkotika eh.. Mineral/diamantvekter.  Tror jeg betalte 2 dollar for min  :ilike:
Påstår ikke at den er bra dog.

Hehe... ja vi kjøper nøyaktige vekter vi veier opp grønt på...... Det er grunnen til at jeg kaller min 2-dollar-kinavekt for knarkevekta  ;D

Tror jeg kommer til å bestille denne, for min vekt er utydelig på siste siffered. Kjipt når man veier opp 0,X gram bryggesalter.
 
Denne har lenge vært trofast hos meg
http://www.ebay.com/itm/10g-0-001g-00-1g-Digital-Milligram-Precision-Scale-Jewelry-Diamond-Balance-/300744551816
 
Jeg har også en slik fra DX.com, men jeg tror min tar 200g. Det største problemet med vekta er at den bruker batteri selv når den er av, så jeg har nå begynt å plukke ut ene batteriet når den ikke er i bruk. Hvis batteriet står i så er det tomt etter en uke eller så.
Er det andre som har dette problemet?
 
Fikk litt deja vu av å se den, så kom jeg på at det ser veldig ut som den vekta som han heroinlangeren i Oslo 31. august bruker. Da er det vel god kvalitet. :jaha:
 
Jeg skjønner at vi kanskje sender litt blandede signaler når vi kjøper slike vekter. Det minner meg om moren til en venn av meg. Hun er avholdsmenneske (forstå det den som kan), men hadde hørt at det ble gode kaker hvis man blandet i likør. Så hun gikk på det lokale polet, fant likør og gikk til kassen, hvor hun plutselig fikk behov for å rettferdiggjøre handlingen, så hun forsikrer "Ja, det er til fyll, altså...".
 
kenstad skrev:
Jeg skjønner at vi kanskje sender litt blandede signaler når vi kjøper slike vekter. Det minner meg om moren til en venn av meg. Hun er avholdsmenneske (forstå det den som kan), men hadde hørt at det ble gode kaker hvis man blandet i likør. Så hun gikk på det lokale polet, fant likør og gikk til kassen, hvor hun plutselig fikk behov for å rettferdiggjøre handlingen, så hun forsikrer "Ja, det er til fyll, altså...".
Kanonbra! :rofl:
 
Tilbake
Topp