Tips til Etiketter på flasker

Hei flasket mitt føste ØL 19L Weiss ble det til slutt  :biersmile:
Jeg lurer på hva dere bruker og merke flaskene med ?

Bruker Photoshop for designet.
Deretter Avery Labels fra Binders (8 stk pr A4 ark) og tilhørende software for å skrive ut.

Som andre skriver, laserprinter (ikke blekk!) og melk. All melk funker.

Et gøyalt tips for rustikke etiketter: skriv ut med laser, klipp ut etiketten, fukt med sitronsaft i kantene, og bruk strykejern for å få en fin brunfarve.

Jeg prøvde limstift på siste brygg. Men etikettene krøllet seg i kjøleskapet. Det gjør de aldri med melk. Mulig jeg var slurvete med stiften, da ...

Jeg handlet meg disse her fra blekkskriveren.no http://www.blekkskriveren.no/epages...th=/Shops/Blekkskriveren/Products/R0102.0931
Startet å bruke de for noen måneder siden og var meget fornøyd den gang. Da kom de lett av osv uten at limet fulgte med. Men nå derimot etter lagring så sitter limet fast på flaska på de fleste som jeg skal ta av.
Så jeg kommer ikke til å bruke disse igjen  :mad:

Får ta å pelle de av alle flaskene og vaske limet med en sprit jeg har som tar limet fra disse (og nøgne ø flaskene  ;D) Får prøve meg på å lime med melk og se hvordan dette går, evt får jeg gå tilbake til slips over halsen.

Tor-Henning skrev:
merker korken
nr xx osv
skriver samme nr på bryggeskjema så har eg litt kontroll

Ikke så dum den heller. Leste i en annen tråd at man kan få kjøpt små runde etiketter som passer på en kork. Det hadde kanskje også vært tingen.

Tilbake
Topp