Tips til tappetårn/CO2

Da er kjøleskap som skal bli kegerator i bestilling: http://www.husky-retail.com/products/39/husky-retro-mini-fridge.aspx

Litt usikker på hvor mange fat som går inni, men satser på 2 eller 3 (12 og/eller 19l). Trenger da et tappetårn med mulighet for 3 kraner, samt CO2-anlegg og whatever ellers som måtte være nødvendig..

Gode forslag mottas med takk :)

Hei,

Ser på samme type kjøleskap til kegerator. Har du noen tips å dele? Hvilke fat fikk du plass til og hvilke tårn/kraner satte du opp? Blei det topp eller front-montering? Har endel deler men er usikker på indre dimensjoner og hvilke fat og hvor lang tapp som trengs veggen.

Setter STOOOR pris på dokumentasjon eller tips :) :)

Mvh,
Nybegynner...
 
Du kan vel ikke herpe et slikt skap ?
I såfall har du co2 tanken utenfor med 3/16 pexrør inn til Co2fordeler.
Samme rør til øl i tappetårnet montert hvorsomhelst.
Har ikke sett målene på skapet men 2 19 liter + evt. 9 liter tror jeg er maks, må kanskje da ta bort alt i døra.
Tappetårn må du surfe nettet for og finne og betale det du har råd til.

Du kan og ha en liten gasstank inne i skapet og en brankett for kraner, billigste løsning og mest humant for det fine skapet ditt.

Men du må jo få skapet så du vet hvodan det ser ut.
 
faen, denne var vel gammel, hvordan ble det ?
Hei Oddvar,

Ja jeg gjenopplivet denne tråden for å høre hvordan det gikk med trådstarter :)

Fint kjøleskap ja, det var tanken for at madammen i husholdningen skulle godta det nemlig.

Bestilte kjøleskapet i går ettermiddag, og fikk tegninger med mål pluss råd fra produsenten i natt:

Thank you for your enquiry, please find attached requested drawing.

Please note however that the condenser coil is positioned inside the side and top panels(it is not possible to drill around) and the base of the unit is not flat, (it has a step in it where the compressor sits behind) - so we do not think it is suitable for kegerator. There will be a big risk of total failure of the unit if drilling through the cabinet. There is no coil in the door.

Regards

Husky


Ser trådstarter tenkte toppmontert tårn, det høres ikke ut som det nødvendigvis var en god idé. Nå må jeg se om den kjøleskapbestillingen må kanselleres eller om jeg kan montere tårn på døra.
 
I døra må det passes inn så krana ikke kolliderer med fatene, fatene blir jo stående inntill døra eller at du lager et skråplan så det tilter bakover i skapet hvor det er bedre plass.
Slike skap er ikke veldi egnet til formålet vårt og ett jeg hadde ble fort koblet ut, kanskje trådstarter og har gjort det ?
 
Ja tenkte på det samme. Er jo noen faste hyller innvendig på døra så jeg tenkte det ville være plass til krana innvendig der. Men blir jo en utfordring med åpning og lukking og fat uansett.

Hva slags type kjøleskap mener du er bedre egnet? Har sett flere som har montert krane i døra på nettet, dog var det noe større skap. Har også sett noen bruke vinkabinetter, men det er jo fort dobbel pris.

Takk for tips :)
 
Var på mitt lokale avfallsselskap og fant et passende kjøleskap. Plukket med meg et rent kjøleskap, mellomstort og uten frysedel men med sirkulasjonsvifte. Var ikke så gammelt, men gammelt nok til at det er mindre isolasjon i det som igjen gjør at den innvendige plassen blir større og jeg får plass til 4 stk 19 litersfat. Måtte lage meg en ny bunn for å få flat bunn, men da har jeg også gjærlager der. Kjøledel er kun i bakkant, så borret hull til Co2 på siden og har dermed gassflasken på utsiden. Monterte STC-1000 som jeg fikk innfelt i topp panelet. Var et løst topp panel i plast på det der jeg akkurat fikk felt inn en STC 1000 og lagt ledningene skjult. Borret hull i front til 4 tappekraner og monterte driptray. Ble meget bra og kostet ikke mange kronene. Skapet ser jo selvfølgelig ut som et helt vanlig kjøleskap, men kan jo bygges inn.

MC klubben jeg er med i bygde opp en kjølebil til treffbruk. Bare en liten lastebil som vi monterte 20 enheter med frysere/kjøleskap. Hentet alle disse hos avfallsselskapet og alle virket helt som de skulle. De fleste frysere/kjøleskap blir byttet ut fordi kona skal pusse opp kjøkkenet og er som regel helt i orden.
 
Var på mitt lokale avfallsselskap og fant et passende kjøleskap. Plukket med meg et rent kjøleskap, mellomstort og uten frysedel men med sirkulasjonsvifte. Var ikke så gammelt, men gammelt nok til at det er mindre isolasjon i det som igjen gjør at den innvendige plassen blir større og jeg får plass til 4 stk 19 litersfat. Måtte lage meg en ny bunn for å få flat bunn, men da har jeg også gjærlager der. Kjøledel er kun i bakkant, så borret hull til Co2 på siden og har dermed gassflasken på utsiden. Monterte STC-1000 som jeg fikk innfelt i topp panelet. Var et løst topp panel i plast på det der jeg akkurat fikk felt inn en STC 1000 og lagt ledningene skjult. Borret hull i front til 4 tappekraner og monterte driptray. Ble meget bra og kostet ikke mange kronene. Skapet ser jo selvfølgelig ut som et helt vanlig kjøleskap, men kan jo bygges inn.

MC klubben jeg er med i bygde opp en kjølebil til treffbruk. Bare en liten lastebil som vi monterte 20 enheter med frysere/kjøleskap. Hentet alle disse hos avfallsselskapet og alle virket helt som de skulle. De fleste frysere/kjøleskap blir byttet ut fordi kona skal pusse opp kjøkkenet og er som regel helt i orden.

Stilig Rune! Ja er akkurat det med den konefaktoren som gjør at vi må "herpe" dette fine retro-kjøleskapet... Tror heller ikke det er behov for fire stk 19-litersfat til en kar som bare skal ha litt øl hjemme.
 
Tilbake
Topp