Ja det luktet fint av denIkke med mindre det var gammel humle som kanskje hadde sett sine beste dager. Luktet du på den når du tørrhumlet?
Prøv uten humlepose, bare hiv humlen rett opp i dunken.Humlepose ja.. da gjør jeg som Miguel og setter pengene på den. Du vektet den ned formoder jeg?
ja, men resten blir desto bedrehahaha 100g humle i 10 liter uten pose? det er 2 liter øl mindre det...
Hva skjedde med 19 liter?
Anyways, du velger jo selv om du vil ha 19 liter uten et hint av amarillo eller 17 liter med...
Så lenge du "frikjenner" humleposen som en mulig årsak ser jeg nesten ingen annen... men som sagt burde det være merkbart med nesa. Jeg er veldig skeptisk hvis humle som Amarillo og de amerikanske C-humlene etc. ikke lukter skikkelig når du tar dem ut av posen, altså typ det dunster humle i hele rommet - ikke at du må stikke nesa nedi posen for å kjenne noe.Kan det være at humlepakken ikke har vært helt tett? og at aroma har svunnet hen under lagring?
Jeg frikjenner posen fra å hindre aroma fra humlen å nå ølet, jeg har for mange erfaringer med poser til tørrhumling til å godta det. Får jeg derimot en infeksjon er posen antagelig det første jeg peker på.Så lenge du "frikjenner" humleposen som en mulig årsak ser jeg nesten ingen annen... men som sagt burde det være merkbart med nesa. Jeg er veldig skeptisk hvis humle som Amarillo og de amerikanske C-humlene etc. ikke lukter skikkelig når du tar dem ut av posen, altså typ det dunster humle i hele rommet - ikke at du må stikke nesa nedi posen for å kjenne noe.