Staro
Norbrygg-medlem
Bryggerettslag? Med rett til å brygge... hmmmBrygge- og borettslag, det er et bra konsept!
Må nesten ha WLP007 som husgjær her da.
Sist redigert:
Bryggerettslag? Med rett til å brygge... hmmmBrygge- og borettslag, det er et bra konsept!
Breggerettslag? Med rett til å brygge... hmmm
Må nesten ha WLP007 som husgjær her da.
Det er veldig tilfredsstillende. Men det er en del elektrojobb igjen med kobling og montering PIDer. Grugleder meg til det. Er ikke så god på elektronikk, men har bekjente som kan hjelpe.Dette ser bra ut. Gleder meg til å se bilder av det ferdige resultatet. Å få til noe sånt må være enormt tilfredsstillende
Adressen? Eller har dere James boende der?
Hvordan opplever du løsningen under brygging? Dannes det mye damp/dråper i toppen av hetta som drypper ned? Og lekker der mye av kondensert vann fra viftehuset?Da var ventilasjonen ferdig montert med vifte.
Vis vedlegget 31317 Vis vedlegget 31318 Vis vedlegget 31319
Nå har jeg ikke brygget her enda og bare testkokt en liten stund, men det ble ikke noe kondens i hetta da. Det virker som alt ble dratt ut. På utsiden var det synlig at det lå massse vann i røret, fint at det da heller nedover vekk fra vifta.Hvordan opplever du løsningen under brygging? Dannes det mye damp/dråper i toppen av hetta som drypper ned? Og lekker der mye av kondensert vann fra viftehuset?
Etter at en hurtigkobling-hunn gikk i gulvet og mistet bevegeligheten på låsen ble dette avgjort. Slanger dingler og slenger mer rundt enn kjeler, pumper og kjølere. Har hatt det sånn en god stund. Du har jo et poeng med enklere mulighet for kok. Men strengt tatt gjelder dette kuleventiler i like stor grad som hurtigkoblinger. Det er mye som burde blitt kokt, men jeg demonterer ikke alle koblinger mellom hvert brygg uansett. Etter brygging kjøres jo hele systemet fra ende til annen gjennom med PBW/bryggerens og så skylling med varmtvann. I mine øyne gjør dette susen, så tar vi en storrengjøring innimellom.Hvorfor valgte dere hann-kobling på slangene? Det er da mye lettere renhold med hunn på slangene. Bare å koke dem.
Nå føler jeg at vi har testet avtrekket nok til å svare. Det er ingen dråpedannelse og viften tar unna all damp. Fungerer mye bedre enn jeg hadde trodd. Det er ikke noe van eller kondens i viftehuset i det heletatt.Hvordan opplever du løsningen under brygging? Dannes det mye damp/dråper i toppen av hetta som drypper ned? Og lekker der mye av kondensert vann fra viftehuset?
Nå føler jeg at vi har testet avtrekket nok til å svare. Det er ingen dråpedannelse og viften tar unna all damp. Fungerer mye bedre enn jeg hadde trodd. Det er ikke noe van eller kondens i viftehuset i det heletatt.
Varmer opp vann i varmtvannskjele ved siden av og pumper inn gjennom ut-ventilen i bunn på meskekjelen, da blir det ikke klumper.Har du da fylt opp med riktig mengde vann før knusing og rører, eller fyller dere delvis, rører og fyller underveis slik at det ikke klumper seg?