Produsentene av disse har endret dimmensjonene litt over tiden er min forståelse. Men du trenger noe i størrelsesorden 3-4cm innvednig diameter og 120-150mm lang. Eg har bestillt disse
20 x XXL Petling with Lid (FTF) bottles blank Petlinge Geocaching | eBay og trur de skal fungere. Om 3d-print delene må tilpasser så fikser eg det, men ref lisens over er eg litt usikker om det er innafor å dele evt modifikasjoner.
28.01.20: Da var pakken ankommet, ikkje spesielt enkelt å måle nøyaktig. Diameter varierer langs lengden både innvendig og utvendig; og de er en anelse ovale +/-0.6mm. Tipper nominell ID på topp er 39mm, nærmere 37 mot bunnen (dårlig måling). Total (utvendig) lengde er rundt 163mm. 76g u/lokk. 81g m/lokk. Null beskyttelse, så noe små merker som sikkert ville blitt sett på som kosmetiske, men er jo synd mtp renhold. Ser ut til å flyte noe lunde rett, trenger kanskje litt lodd eller tyngre batteri.
(Prøver å bestille noen av disse også, noe dyrere pr stk, men trur XXL var unødvendig store.
5 XL BIG PET Micro Geocaching container geocache Petling preform soda bottle | eBay)