• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Solgt/Kjøpt Tråd fjernet

det veit eg faktisk ikkje om det er nokke kobling, men Tilt har patent på prinsippet - så alle som selger noe som benytter prinsippet i patenten er i strid med den, så det gjelder også iSpindel som ikkje skal selges kommersielt. (det var min forståelse av litt småtysk engelsk)

Jeg har ikke fulgt historikken til disse to, men med kobling mener jeg, er Ispindel en kopi av tilt? eller motsatt?
Ok, fant at Tilt hadde kickstarter rundt 2014, og ISpindels første commit er i 2016, så det plasserer vel tidslinjen noe.
 
En annen buzzkill faktor er at det intill nylig ikkje var noe løsning for å beskytte batteriene mot overoppheting om det skulle oppstå noe som over/under lading ikkje beskytter mot.
er Ispindel en kopi av tilt?
nesten, den er en gjør det selv versjon med en del ulikheter. den største er at det brukes wifi til kommunikasjon og at det bygges nesten av "lego" fra kina. I.e. ferdige generiske moduler som settes sammen, og dette har noen svakheter. Ingen temperatur overvåking på batteri f.ex.
 
En annen buzzkill faktor er at det intill nylig ikkje var noe løsning for å beskytte batteriene mot overoppheting om det skulle oppstå noe som over/under lading ikkje beskytter mot.

nesten, den er en gjør det selv versjon med en del ulikheter. den største er at det brukes wifi til kommunikasjon og at det bygges nesten av "lego" fra kina. I.e. ferdige generiske moduler som settes sammen, og dette har noen svakheter. Ingen temperatur overvåking på batteri f.ex.
Men softwaren?, komponentene er jo ikke så viktige, det som er utfordringen er jo softwaren som gjør jobben, det å omsette litt vipping på en dings til endring i gravity, må vel være det som er patentert om noe?
Har ikke sett at Tilt er opensource?, men all koden til ispindel ligger på github, så de må vel ha laget den selv, om ikke Tilt var opensource på et tidspunkt?, eller er den også delvis opensource?
 
eg har ikkje studert Tilt i detalj, men gitt ta det er metoden dei har patent på så spiller det ingen rolle om dei har frigitt koden til open source. Og patenten til Tilt er egentlig litt akademisk da lisensen til iSpindel i seg selv ikkje tillater salg (for å unngå konflikt med Tilt sin patent formodentligvis)
 
Produsentene av disse har endret dimmensjonene litt over tiden er min forståelse. Men du trenger noe i størrelsesorden 3-4cm innvednig diameter og 120-150mm lang. Eg har bestillt disse 20 x XXL Petling with Lid (FTF) bottles blank Petlinge Geocaching | eBay og trur de skal fungere. Om 3d-print delene må tilpasser så fikser eg det, men ref lisens over er eg litt usikker om det er innafor å dele evt modifikasjoner.

28.01.20: Da var pakken ankommet, ikkje spesielt enkelt å måle nøyaktig. Diameter varierer langs lengden både innvendig og utvendig; og de er en anelse ovale +/-0.6mm. Tipper nominell ID på topp er 39mm, nærmere 37 mot bunnen (dårlig måling). Total (utvendig) lengde er rundt 163mm. 76g u/lokk. 81g m/lokk. Null beskyttelse, så noe små merker som sikkert ville blitt sett på som kosmetiske, men er jo synd mtp renhold. Ser ut til å flyte noe lunde rett, trenger kanskje litt lodd eller tyngre batteri.
(Prøver å bestille noen av disse også, noe dyrere pr stk, men trur XXL var unødvendig store. 5 XL BIG PET Micro Geocaching container geocache Petling preform soda bottle | eBay)

Ser han dokumenterte størrelsen her også: Pelting XL dimensions · Issue #39 · universam1/iSpindel
 
For de som skulle være interessert så har jeg ca 10 enheter klare for sending mandag kveld. Vet ikke når eller om det blir aktuelt å bygge flere så enhver batch kan bli den siste

-Birger
Hei, jeg kjøper gjerne en om du har noen igjen
Vipps ?
Mvh

Odd Lambersøy
Vækerøveien 139
0383 Oslo
 
For de som skulle være interessert så har jeg ca 10 enheter klare for sending mandag kveld. Vet ikke når eller om det blir aktuelt å bygge flere så enhver batch kan bli den siste

-Birger

@Hammersoe

Hei Birger,
Har du fortsatt igjen er jeg interessert i 2 stk. (Alternativt 1)

Edit:
(Til andre følgere av tråden)
Han hadde og jeg har mottatt 2 stk :)
 
Sist redigert:
Har brukt en iSpindel i lengre tid, men så fikk jeg en ståltank og WiFi-signalet "døde". Tips? Antennen er 2m unna på utsiden av døren til bryggeriet.
 
Tilbake
Topp