Tråd for ølsmaking

bozo skrev:
Prøver meg på en øl til "helt vilt"... Husker ikke hvem sin eller hva det er, munkholm flaske med svart kork...
Hvem sin er det og hva? Tørr ikke å tippe på type her...  Lettdrikkelig og fin øl, ikke sikker men tror det er ekstrakt?

Ville passet ypperlig en varm sammarsdag!

høres ut som noe jeg hadde med,
hadde munkholm flasker med svart kork.
det er ikke en ekstrakt, algrain fullt og helt.
cacade og goldings humle
pale malt og cara crystal.
jeg sikta meg egentlig inn for en APA.
ifølge beercalc skulle den ha en IBU på 40.
den er ganske fersk enda og da, 3 uker på flaske bare.

http://www.haandbryg.dk/cgi-bin/bee...w=100&namesearch=&brewersearch=eivind bakken
 
prøver meg på en stout her nå.
hven sin vet jeg ikke.
halvliters flaske uten merking, svart  kork og flasken her ØRBÆK merket i glasset på flasken.

skummet ble utrolig fort borte.
lukter litt kaffeaktig, kanskje det er brukt sjokolade malt.
har den smaken som kjennes ristet eller brent ut.
veldig bra saker, men virker litt tynn.
lett drikkelig sak. skal kose meg med denne mens jeg ser på planet hulk.
 
tar en i dag også brun flaske med sølvkork med en a på.
det var Bozo kan det stemme?

kopper rød farge
fikk i noe særlig til skum/hode
smaker godt da, lett bitterhet som ligger igjen i munnen.
denne kunne jeg også kjøpt hvis den hadde vært i butikken.

thumbs up
 
Jeg skjønner jeg må få omprioritert litt så jeg får blitt med jeg også. Dette her virker jo helt perfekt.
 
Nå har jeg drukket begge ølene dine, Bozo,- Vienna og Amber. Veldig gode begge to! Hva har du gjæret Amberen med? Og Viennaen var suveren! Var det den du hadde hatt diacetyl problemer med? Kunne ikke kjenne noe av det jeg, clean og frisk øl! :)
 
da var det på'n igjen....
fant en bjørn unge med svart kork. umerket.
er noe pils eller lager aktig, men den er matt.
mye kullsyre, skummet ble fort borte.
smaker ganske bra.

lurer på hvem som hadde den?
 
Hei igjen!

Tester idag en pils, husker ikke hvem som hadde med den. Det er Vepse pils, ekstra humlet!
Frisk, lettdrikkelig og som etiketten sier velhumlet! Jeg synes bitterheten er behagelig med en vedvarende god ettersmak.
Hva slags humle er brukt her?

Øllet er lyst, kjenner høyt alkoinnhold men det balanseres med bitterheten. Denne var god!
 
Tar jaggu en tell je!

Prøver Skolebakken nanobryggeri sin Black widow, foreign stout.

Er igrunn ingen stor stout drikker blir for mye "mat" for meg, men denne likte jeg godt! Lettdrikkelig og behagelig.
Lav bitterhet toner av karamell, tobakk og sjokolade. Riktig karbonering litt søt.

Siden jeg ikke er noen kjenner av typen vet jeg ikke noe om hvor riktig øllet er ift standard men uansett veldig god!
 
prøver skole bakken jeg også...
den var fra Raufoss den vel?
litt mild søt lukt fra denne her, skikkelig med skum nesten 2,5 fingre i glasse.
lukter litt sjokomocca aktig.
var ikke så bitter og brutal på smak som mange andre stout'er.
tror heller jeg vil ha denn, istedet for de som er skikkelig bitre og skarpe i smaken.
det her var godeis Stout.

godt med øl etter å ha laget mjød på morgenen.
 
Tar enda en je,,,,  ;D

Ringnes flaske med gullkork, tror je fikk den av cristopfh?
Vet ikke typen, men tror det er en american pale ale, kjenner ihvertfall amerikansk humle..
Mørk gylden farge, fyldig lettdrikkelig, litt søtt preg delvis pga for lav karbonering, synd for øllen er veldig god med en behagelig bitterhet, amarillo/ cascade?

Godt øl, skål!  :biersmile:
 
TrondR skrev:
Nå har jeg drukket begge ølene dine, Bozo,- Vienna og Amber. Veldig gode begge to! Hva har du gjæret Amberen med? Og Viennaen var suveren! Var det den du hadde hatt diacetyl problemer med? Kunne ikke kjenne noe av det jeg, clean og frisk øl! :)

Takk for det, amberen er nøgne ø sin prøvde å finne ut av gjær, men tror det var en fra spesialutvalget til whitelabs, men  antagelig noe ala 007. Øllen med diacetylproblemet var oktoberfesten..
 
on a roll..... :eek:

Prøvde meg på nok en stout her, stout fra Werenskiold nanobryggeri!

Allerede nevnt at je itte er noen kjenner av stilen, nuff said...

Stouten er lettdrikkelig og behagelig.
Lav bitterhet kanskje litt tynn? Hva er OG/FG?  Toner av karamell og sjokolade,,,, lakris?. Lav karbonering

Siden jeg ikke er noen kjenner av typen vet jeg ikke noe om hvor riktig øllet er ift standard men en god stout!
Foretrekker denne isteden for Guinness!

Edit: Its a hard job to be a beertaster, but someone have to do it! >:D
 
Takk for hyggelige tilbakemeldinger på stouten min! Jeg har aldri hatt andre hjemmebryggere til å smake ølen min, så jeg var veldig spent på hva dere syntes! :)
Her går det i butikkøl i dag,- en Scarecrow organic pale ale i glasset  :biersmile:
 
artigt da. må til raufoss snart da skjønner jeg.

wychwood brewery har jo favorittene mine av alle ales og.
 
tar meg en i dag også...    gjør ikke så mye å ta en øl på en mandag når man er sykemeldt  hehe

da ble det werenskiold st(d)out
lukter godt, smaker kald kaffe(gul coop) jeg liker det.
kansje en smule tynn, mangler fylde liksom.
men den er veldig god.
hva er alkohol prosenten her ca?
 
tok en til og dermed har jeg smakt på alle jeg fikk med meg.

halv liter med rød kork.
skulle visst være en pils har jeg forstått.
ble litt overraksket av den, for den så ut som hveteøl med en gang uklarveldig gul farge.
smaker godt da, men minner ikke så mye om pils.er så mye smak og lukt.
jeg trodde det var en ale av noe slag.
dette var den storste overraskelsen av alle, veldig god sitter her forundret å koser meg.
 
Tilbake
Topp