Trenges det Cornelius fat i Nord ?

Oddvar Demmo

Norbrygg-medlem
Vi er blitt noen bryggere her Nord etter hvert, det jeg kommer på er
4 i Saltdal
1 i Steigen
1-2 i Rana
1 Indyr
2 i Bodø
2 På Skjerstad
Antar Narvik er langt unna for henting, men det bestemmer de selv.
Mer enn 10 tilsammen, kan det være nok til en pall med fat ?

Hadde det kanskje gått an å delt en palle mellom Nordland og Troms?
Eller er det flere i Troms som kunne vært med på å dele?

Den kan deles hvis noen på en eller annen måte kan ta med seg halve pallen til Nord/Sør uten å bruke fraktselskap. Videresendingen fordyrer voldsomt og da kan hver enkelt like godt bestille fatene selv, det var liksom det jeg tenkte på :)

Jeg var litt slurvete her, jeg mente i Salten, de som er innenfor henteavstand, i Nord er det selvfølgeli mange flere.

Jeg kan ordne frakt av en palle fat fra Oslo til Rognan for noen få hundre kroner. Den må da leveres på godsterminalen på Sjursøya

Jeg går da virkelig ut fra at pallen blir levert i Bodø, ellers kan de ha den i Tyskland :(
Det blir nå mye styr å sitte her nord og fllytte på fat i Oslo :)

Bjarte H skrev:
Hvis du skal delta på NM i Oslo kan jeg ta med noen fat til deg Oddvar  :)

:) Hadde ikke planer om det men det har jeg nå :)

Men har dere bestilling på gang i Trondheim, jeg er innom der hver sommer ca.

Oddvar Demmo skrev:
:) Hadde ikke planer om det men det har jeg nå :)

Men har dere bestilling på gang i Trondheim, jeg er innom der hver sommer ca.
Jeg kommer til å legge inn en bestilling på en palle nå snart.

19l Ball lock brukte, overhalte med nye pakninger fra Candirect. Har ikke begynt å ta imot bestillinger enda, men det ser ut for å være bra med interesse. Jeg er litt usikker på fortollingsbegyr osv., men tipper at jeg selger videre for ca. 350,-

Får du disse levert i Trondheim eller må du sørge for transport Oslo etc. Trtondheim ?

tenkte også på å få inn en pall men den må lande i Bodø og må da være garanter å bli kvitt hele pallen, ser ikke slik ut ennå, så da skjekker jeg lagring av et par fat i Trondheim eller trasport derfra og hjem hit.

Fatene lander hos meg i Trondheim, og det går fint å la dem stå lagret her. I utgangspunktet er jeg mest interessert i å selge de unna her uten å måtte sende videre :)

Det er ikke nødvendig å bestille en hel pall fra Candirect heller - selv om det nok blir rimeligst i frakt per stk.  Det går fint an å bestille f.eks. 20 eller 40 fat på en pall.
Selv frakt/stk blir litt høyere (frakten opplyser Stefan om hvis du kontakter ham på e-mail) er vel prisen i utgangspunktet så grei at prisen per fat bli akseptabel okker som.

mvh

Fred

Hei Bjarte,

Supert initiativ!

Jeg tar sammen med nabo´n fire fat til å begynne med. Har tilhold i Trondheim.

Mvh
Geir Øyvind Sjømæling

Skulle det ikke være mulig å få til en forsendelse av fat nordover?
Vi bor jo litt spredd her oppe, men likevel?
Synes ikke vi skulle gi oss sånn med en gang.
Noen med forslag til hvordan vi kunne gjennomføre det?

Tilbake
Topp