Bruker ikke tri-clamp selv, men vurderer det for fremtida. Alle flater i koblingene er åpne, dvs ingen kriker og kroker som er vriene å rengjøre og desinfisere. Men dyrt, ja. Og jeg har ellers en haug med cam lock-koblinger, så det blir litt å skifte.Jeg lurer også på hva som er så flott med tri-clamp.
De er vel laget akkurat med tanke på strømlinjet veskestrøm(tror jeg).Samme her, de ser så klumpete å kantete å tunge å dyre ut, med ingen tanke på strømlinjet veskestrøm.
Jeg forstår ikke spørsmålet her @Miguel. 19mm er 3/4" og begge de beskriver nipplen, men selve clampstørrelsen er 2,0" eller 50,5mm. Hva er det du vil ha til å være 1/2" eller 12,7mm?
Aha. Jeg trodde selve nippelen var 19mm OD og ID på hullet i andre enden var 3/4.
Jeg vil ha ID på 1/2.
Om du ønsker ID på 1/2" så anbefaler jeg nippler med OD på 5/8" F.eks denne fra Brewershardware: https://www.brewershardware.com/1-1_5-Tri-Clover-Compatible-X-5-8-Hose-Barb-TC15B58.html
Jeg bruker disse selv, og er fornøyd
Tsjaa, er vel ingen regel uten unntak. Selve flensen er standarisert i ulike størrelser, men hva som er på andre siden kan være så mangt. BH har oppgitt både OD og ID på disse, var derfor jeg bestilte dem.Så det er som vanlige «barbs» at det er OD og godstykkelse som bestemmer ID?
Tsjaa, er vel ingen regel uten unntak. Selve flensen er standarisert i ulike størrelser, men hva som er på andre siden kan være så mangt. BH har oppgitt både OD og ID på disse, var derfor jeg bestilte dem.