TuttiFrutti-øl eller klassisk øl?

Tror du har rett i det Finn. Det handler vel om at når en er på en ølfestival vil man ha noe som er spesielt, noe man ikke har smakt før.
Selv om det kan være spennende med en porter med rognebær og after eight der og da tviler jeg på at mange får den type øl som ny favoritt.

Jeg skjønner at ikke veldig mange ønsker å drikke en vanlig pils i en sånn setting, jeg ville faktisk tenkt sånn selv.
Hvis alle hadde servert god pils, ville det jo blitt grusomt kjedelig sjøl om ølet hadde vært godt. På den annen side blir jeg ekstremt lei av alle RIS'ene, også - som jeg glemte å nevne da jeg skreiv at man bare kunne gå på polet for å se hva slags øl folk var opptatt av.

Polbesøk er triste greier for en som stort sett ser etter engelsk øl i den lyse enden, dvs. bitter/pale ale, og tysk pils:(.
 
Selv så hverken brygger jeg eller drikker jeg fruktøl, men det er jo storartet at mange folk ønsker å brygge det. Vis vi tenker litt stort på det så vil en økt interesse for brygging, enten det er såkalt Tutti Frutti øl eller de mer tradisjonelle øltypene føre til økt omsetning for bryggebutikkene, det vil igjen føre til et bedre utvalg for de som brygger mer tradisjonelle øltyper. Kan jo hende at de som har fetisj for fruktøl også ønsker å brygge andre øltyper etter hvert.
 
Selv så hverken brygger jeg eller drikker jeg fruktøl, men det er jo storartet at mange folk ønsker å brygge det. Vis vi tenker litt stort på det så vil en økt interesse for brygging, enten det er såkalt Tutti Frutti øl eller de mer tradisjonelle øltypene føre til økt omsetning for bryggebutikkene, det vil igjen føre til et bedre utvalg for de som brygger mer tradisjonelle øltyper. Kan jo hende at de som har fetisj for fruktøl også ønsker å brygge andre øltyper etter hvert.
Jeg trur vel fruktølinteressen er nokså marginal, sjøl om den kommer til sterkt uttrykk i festivalbrygginga. Jeg er mer bekymra for NEIPA og RIS - i den grad jeg er bekymra. Det plager meg egentlig lite hva folk brygger, men det plager meg at de øltypene jeg liker best er så dårlig representert i ølutvalget på polet.

Inntrykket mitt er jo at bryggerne er veldig opptatt av pils og lager, så sånn sett er jeg ikke bekymra.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp