Fatet lukkes og g koplingen har tilbakeslagsventil både på øl og gass. Så ja, det blir ikke søl.Lurer på å kjøpe meg fat med G-kobling. Men jeg er ikke helt inne på selve mekanismen i g-koblingen.
Vil jeg kunne koble ifra g-koblingen uten å risikere lekkasje ifra fatet i det jeg kobler fra? Altså, kan jeg koble til, trykke opp fatet, koble ifra, også vil det stå med trykk på?
Et annet tips er å montere på corneliuskoblinger på g-koblingen Har ikke lenke i farten men er rimelig sikker på at det ligger en handlelsite på forumet en plass. Koster litt, men veldig hendig når du har begge typer fat. Da kan du la gkoblingen stå på fatet og koble gass og øl til og fra med det vanlige utstyret ditt.Hvordan får jeg fylt på CO2 på en g-kobling uten at ølet spruter ut i toppen? Må jeg ha en ventil eller noe til å stenge øl-ut-nippelen? Eller er det noe veldig elementært jeg overser her? Har bare brukt corneliusfat hittil, men fikk et bryggerifat så jeg har lyst til å prøve...
Et annet tips er å montere på corneliuskoblinger på g-koblingen Har ikke lenke i farten men er rimelig sikker på at det ligger en handlelsite på forumet en plass. Koster litt, men veldig hendig når du har begge typer fat. Da kan du la gkoblingen stå på fatet og koble gass og øl til og fra med det vanlige utstyret ditt.
Et annet tips er å montere på corneliuskoblinger på g-koblingen Har ikke lenke i farten men er rimelig sikker på at det ligger en handlelsite på forumet en plass. Koster litt, men veldig hendig når du har begge typer fat. Da kan du la gkoblingen stå på fatet og koble gass og øl til og fra med det vanlige utstyret ditt.
Fikk det fra en butikk på sørlandet men sitter på feil maskin nå så jeg finner den ikke akkurat nå.
Du må uansett vite om du har 1/2" eller 5/8" gjenger.