Ultratap tvist oppgradering

Clawfinger

Norbrygg-medlem
Har kjøpt meg tappetårn fra kegking med ultratap fastap ferdig montert.
Da jeg ikke kan styre flowen (skumproblemer) kjøpte jeg ultratap tvist oppgradering (flowcontrol)
Får ikke dette til å funke. Blir bare en liten pissestråle. Har vært i kontakt med Brewshop hvor jeg kjøpte tappetårnet og de har tatt en runde med teknisk.
Konklusjonen ble at dette skulle passe.
Noen der ute som har noen erfaringer med oppgraderingen?
Takknemlig for svar før jeg eventuelt returnerer kittet

Har du forsøkt å vri håndtaket for å regulere flow?
Har prøvd,men ingenting skjer.
Virker som om alt fungerer som det skal når jeg holder krana i hånden.
Virker som om problemet oppstår når jeg skal montere krana på shanken.
Får nesten ikke entret den på gjengene.
Får skrudd den på og det er da problemet oppstår. Det knepper i krana og det er full flow

Har kjøpt meg tappetårn fra kegking med ultratap fastap ferdig montert.
Da jeg ikke kan styre flowen (skumproblemer) kjøpte jeg ultratap tvist oppgradering (flowcontrol)
Får ikke dette til å funke. Blir bare en liten pissestråle. Har vært i kontakt med Brewshop hvor jeg kjøpte tappetårnet og de har tatt en runde med teknisk.
Konklusjonen ble at dette skulle passe.
Noen der ute som har noen erfaringer med oppgraderingen?
Takknemlig for svar før jeg eventuelt returnerer kittet
Hurraaaa.
Etter mye knot fikk jeg det endelig til.
Funker som fy.
Instruksjonsvideoen fra kegking er ufullstendig.
Den svarte pakningen som sitter igjen i tappekrana må vekk. Den bygger for mye og det blir problemer å få montert sammen.

Hurraaaa.
Etter mye knot fikk jeg det endelig til.
Funker som fy.
Instruksjonsvideoen fra kegking er ufullstendig.
Den svarte pakningen som sitter igjen i tappekrana må vekk. Den bygger for mye og det blir problemer å få montert sammen.
Gjorde nettopp dette men krana føles litt slarkete? Den funker i og for seg men skummer jo mer på lav flow kontra full åpning?

Bytta ut picknic krana så har bare en snau meter 3/16 slange. 1bar trykk på fatet.

Gjorde nettopp dette men krana føles litt slarkete? Den funker i og for seg men skummer jo mer på lav flow kontra full åpning?

Bytta ut picknic krana så har bare en snau meter 3/16 slange. 1bar trykk på fatet.
Fikk det samme selv. Måtte slippe ut all trykk i fatet og sette drivtrykket til ca 0.3 til 0.5 bar. Det hjalp. Kjør full åpning på kranen
Du bør ha rene slanger som ikke er star sannet.

Fikk det samme selv. Måtte slippe ut all trykk i fatet og sette drivtrykket til ca 0.3 til 0.5 bar. Det hjalp. Kjør full åpning på kranen
Du bør ha rene slanger som ikke er star sannet.
Morn igjen.
Så du fikk ikke flow kontrollen til å fungere egentlig? Å senke serveringstrykket er ikke ønskelig. Blir så mye justeringer. Da prøver jeg heller å søke slangelengden med en meter eller to. Hjelper veldig på når krana blir litt kald men det tar jo en halvliter det da.

Hvorfor rene slanger som ikke er star sannet?

Morn igjen.
Så du fikk ikke flow kontrollen til å fungere egentlig? Å senke serveringstrykket er ikke ønskelig. Blir så mye justeringer. Da prøver jeg heller å søke slangelengden med en meter eller to. Hjelper veldig på når krana blir litt kald men det tar jo en halvliter det da.

Hvorfor rene slanger som ikke er star sannet?
Flowcontrol synes jeg virker dårlig på øl med Medium til høy karbonering. Mulig den passer bedre til øl som er lavere karbonert.
Nå har jeg nedkjølt tappetårn og får kald øl med en gang. Har co2 flaska utenfor skapet.
Star san og igjensittende rester i slangene gir skum,samt høyt tappetrykk.
Kjører pipeline ved fatbytte. Og bruker 3mm ølslange. Opplever ikke at ølet blir slapt når jeg bruker 0.3 -0.5 bar. Temp i skap er 4gr

Flowcontrol synes jeg virker dårlig på øl med Medium til høy karbonering. Mulig den passer bedre til øl som er lavere karbonert.
Nå har jeg nedkjølt tappetårn og får kald øl med en gang. Har co2 flaska utenfor skapet.
Star san og igjensittende rester i slangene gir skum,samt høyt tappetrykk.
Kjører pipeline ved fatbytte. Og bruker 3mm ølslange. Opplever ikke at ølet blir slapt når jeg bruker 0.3 -0.5 bar. Temp i skap er 4gr
Hvis flowcontrol virker dårlig på medium til høyt karbonert øl er vel hele vitsen borte? Hvorfor bruke flow control på et lavt karbonert øl om det ikke blir skum ved full åpning?

Rester i linja vil trolig skape turbulens og mer skum ja, men skjønner ikke hvorfor å spyle gjennom star san før tilkobling skal ha noe å si. Dette blir jo skylt vekk i den første halvliteren?

Om du har et fat pils på 4 grader som skal opprettholde 2,8 volumer Co2 så må du ligge på 1 bars trykk. Det vil bli slapt om du konsekvent ligger lavere enn 0,5 bar. Men du skrur kanskje opp igjen når du er ferdig å tappe. Dette gir jo et enormt stort og unødvendig forbruk av Co2 etterhvert? Spesielt når fatet nærmer seg tomt

Tilbake
Topp