Uønsket rester fra sukkerdropsa.

Jeg kutta ut Muntos drops og bytta til en annen type som den lokale bryggesjappa har tatt inn, stor pose med noen hvite flate pastill lignede drops, problemet løst.
Husker ikke produsent på dem (kasta posen for å ha dem i en boks) Men skal og snope meg litt malt idag, så kan sjekke.
Mener å huske desse kosta 199 for en pose, har ikke aning om hvor mange drops det var, men var en stor pose.
 
Jeg har kutta ut drops i sin helhet. Har med årene erfart at ikke alt er like relevant for godt resultat. Urørt maltseng, omstikk og karboneringsdrops er blant dem. Sukker rett i flaska fungerer utmerket. Har til dags dato (bank i bordet) ikke hatt infeksjon. Jeg har også fått høre at side-om-side-test karbonerte sukker (kontra drops) ølet kjappere.
 
Her er de dropsa som jeg bruker nå, helt uten øyevipper.
Forsto det sånn at dette var noe som brygging.no importerte selv, men muligens finnes den hos andre bryggebutikker.IMG_20170621_203647.jpg
 
Dæven jeg tror nesten dere har rett



da beklager jeg min ignoranse,
men jeg er en erfaren bruker av karboneringsdrops og jeg har aldri opplevd det tidligere
La også merke til at det bare gjelder enkelte av flaskene og jeg mener å huske at jeg åpnet en ny pose
da jeg flasket denne batchen
Så jeg tror nok det bare er en uheldig batch



Vi får se hvor sjenerende det blir når den kommer i glasset,
men tror ikke jeg kommer til å slutte med drops med det første
 
Fikk aldri noe svar på hva det var, men jeg tenkte det var voks. Det er jo ikke uvanlig med det i sukkertøy slik at det ikke skal klistre seg sammen. Hvis de har fått litt mye av det kan jo det være årsaken.
 
Har nå 6-7 batcher karbonert med den som jeg viste tidligere i denne tråden,. og apsolutt ingen problemer... kommer nok aldri til å kjøpe sånne muntos drops igjen
 
Så lenge det finnes alternativ så velger jeg bort de som ikke har kontrol på produksjonen. I komersiel samenheng er det helt uholdbart å sende sånt ut på markede, og når først skaden har skjedd så er det helt stille fra produsenten. Sånt gir ikke tillit hos meg. Da går jeg for alternativet som er billigere også Muntos 50 kr for 80 drops gir en kilopris på 312kr alternativet kosta 198kr når jeg kjøpte 2 poser (ser det har steget til 249 nå)
 
Tilbake
Topp