utfordring: diy konstruksjon av norsk hjemmebryggerfat.

TTL

 
Joda, corneliusfata er fine de. Men mange hjemmebryggere bruker 30-liters plastbøtter med batcher på rund om 25 liter, og ikke de teite 5gallonsbatchene til amerikanerene. Og så er cornykeggene blitt populære i ca hele verden nå
Er det noen som klarer å komme opp med en smart måte å lage ett 25-30 litersfat som en kan fikse om man er litt nevenyttig? Kanskje det kunne ha dobbel funksjon som konisk gjæringskar også?
Hva tror dere?
 
Jeg veit det, men jeg mener alle vi glupinger her ute bør være i stand til å komme opp med en løsning som passer bedre for oss hjemmebryggere enn amerikanske brusbeholdere som var brukt til å frakte ferdig brus frem og tilbake mellom fabrikken og dinerne, og fat som best rengjøres i maskin på bryggeri.
Og som kanskje var konstruert for å karbonere på fat, og dumpe gjæren. Hvis den i tillegg er laget av ting andre betrakter som skrot, f.eks. varmtbannsberedere?
Hvis vi får til noe sånt så tror jeg vi kan komme til å oppleve noen gode øl her fremover.
En tank fra kok til servering? Blir ikke så mye oksygenering av øllet da...
 
Hmm... hvis et utested da tilsetter gjæret vil hvem som helst kunne selge vørter til en pub, kan de ikke? Bare man betaler mva og skatt og sånt?


Hmmm... revolusjon??
 
Tilbake
Topp