Vannmengde

Hei! Helt ny i faget, uten ett gram med erfaring av ølbrygging :) Har lest meg godt opp, så eneste til nå jeg(til nå) er usikker på er hvordan jeg beregner vannbruk.
Har kjøpt en BB30, å kjøpt med ett sett IPA fra olbrygging.no. Er 6,9kg malt totalt. Eneste som står i veiledning er at settet er til 25 l brygg.
Er fra Alta forresten!

Malten stjeler ca 1 liter vann pr kg, så legg til 6.9 kg til de 25 literne du skal ende opp med. Det er vanlig å meske med 2.5-3 liter pr kg malt, og skylle med resten av vannet.

Så da blir det omtrent slik:
Total vannmengde 25+6.9 = ca 32 liter I tillegg må du regne med et par liter avdamping så si ca 34 liter

Mesk= 6.9X2.5= 17.25 liter vann
Rest= 16.75 liter som deles i to like deler for skylling. Altså;
Skylling=2Xca 8.3 liter

Supplement til Bård sitt innlegg: BB30 er å rekne som ein BIAB (brew in a bag). Erfaringar herifrå tilseier høgare utbytte om du nyttar meir vatn enn dei normalt anbefalte 2,5 literane pr kg malt. (Likevel fins det også her unntak.) Eg har ikkje eksperimentert med dette, men ved å nytte meir vatn har eg fått eit utbytte på 77 % med både ein bitter (og 1.039) og porter (og 1.070). Det må likevel seiast at eg på min siste APA fekk berre 71 % utbytte med og 1.055.

Etter fire brygg med BB30 har eg erfart at du kokar vekk kanskje opp mot 10 % av vassmengden i løpet av 60 minutt. I tillegg forsvinn ein del til trub i BB30 og i meskekar. Kor mykje avhenger av t.d. kor fint malten er malt og kor mykje humle du brukar (bruk pose for blomst). Det forsvinn truleg 3 -4 liter til trub. Du vil truleg lære svært mykje for kvar gong du bryggar, slik at dette opplegget vil vere under kontinuerleg endring. Det gjer det framleis med meg.

Du kan redusere den mengden trub du kan få med over til gjæringskaret ved å la nedkjølt vørter stå og godgjere seg ei god stund etter koking, t.d. 1 time. Men det er viktig at vørteren er nedkjølt til i alle fall under 30 grader, helst ned mot den temperaturen du tenker å starte gjæringa på. Elles kan du redusere mengden som koker vekk ved å nytte ein effektregulator som du finn i innlegget "erfaringer med BeerBrew 30" slik at du kan styre kor mykje vørteren skal koke. Dette vil vere med på å redusere vassmengda du treng.

Lykke til!

Skal brygge på bb30 i kveld og skal da meske 6 kg malt i 22,3 liter vann. Altså 3,7 l vann pr kg malt.

Det er ganske mye dødplass mellom maltrør og selve kokekaret på bb30 - du trenger derfor en del vann.

Lykke til :)

Takk for gode svar! Helt suverent dette forumet :skitbra:
Starter i morgen tidlig med bryggingen, kommer sikkert med flere spørsmål da ;)

Jeg gjør det relativt enkelt..
2.5 L vann pr KG malt
Skyllevann = Ferdig volum på brygg
Mao, på et typisk 5 gallon brygg varmer jeg opp 5 gallon skyllevann

Tilbake
Topp