Varmeelement til bruk i RIMS.

ths, hvordan funker den? magnetic??
Den er vel egentlig til flottørventil. Det er ei tett kule med rør gjennom. Trer enden på silikonslangen gjennom røret. Ettersom denne flyter vil slangen til skyllevannet holde seg på overflaten hele tiden. Slipper at den forsvinner ned i mesken. Jeg har brukt slange med innvendig diam. på 10 mm.

ser konseptet med at den flyter fint på toppen av mesken, men regner med at det ikke er en ventil i enheten. den vet jo ikke når det er fullt?

Den flyter.
På den måten slipper du å grapse nedi grisevarm mesk for å finne slangeenden, og slangen ligger alltid høyt i mesken.

Et ekstratips er å stikke en sikkerhetsnål gjennom enden på silikonslangen. Da sklir ikke ballen av, men legger seg pent i utløpet.

Fikk elementene mine igår. Må nok korrigere skjemaet/effekttrinn. Det var ikke stjernekobla for å gi 9kW. 9kW på trekantkobling.. Så da vil det gi max 3kW på 230V. Passer for varmeveksleren min, men setter nok et ekstra i kjelen.

Om det har interesse for noen, lage en kjapp kopi av koblingsskjema for det elementet jeg fikk. Håper det ikke gikk for kjapt.. ikke korrektur regna.

Vedlegg

• 3kW element kobling 2.pdf
    36,7 KB · Sett: 34
Tilbake
Topp