Varmeplate fra Petit Agentur

Har ikke kjennskap til varmeplate fra der, men hvis du tar et elektrisk varmeteppe rundt gjæringsbøtta, og styrer den med samme
(stc-1000) som kjøleskapet med sensoren isolert mot bøtta ville jeg tro temperaturen holdt seg nogenlunde bra. Ved å varme fra siden blir det jevnere i topp/bunn, samt større/jevnere overflate for temperaturoverføring (phu... Langt ord det gitt)  :)

Varmeteppe fungerer veldig bra......har du en illsint gjær som blåser ut gugge på teppet så vasker du det i vaskemaskinen....
Hvis du ikke kan med vaskemaskinen så får du mamma eller dragen til å gjøre det for deg.....

Legger bare plate et annet sted i kjøleskapet så isolerer jeg termostaten godt mot gjæringstanken så tror jeg det går for det samme ;D

Espen Unnvik skrev:
Varmeteppe fungerer veldig bra......har du en illsint gjær som blåser ut gugge på teppet så vasker du det i vaskemaskinen....
Hvis du ikke kan med vaskemaskinen så får du mamma eller dragen til å gjøre det for deg.....
Hvor er liker knappen? :)
Meget bra formulering :)

Espen Unnvik skrev:
Muttern er dau og kjerringa vet ikke at jeg brygger i garasjen (Hun tror jeg skrur vespaen)  :skitbra:

Espen Unnvik skrev:

Jeg har brukt varmeteppe lenge og det er genialt! Så genialt at jeg kjøpte en varmepute for de små gjæringskarene, men så viste det seg at den hadde en innebygget sikkerhetsfunksjon "slås automatisk av etter 30 minutter" :bank2: Håper at timeren i den ligger i boksen sammen med bryteren, så jeg elegant kan koble meg forbi.

Bjarte H skrev:
Espen Unnvik skrev:

Jeg har brukt varmeteppe lenge og det er genialt! Så genialt at jeg kjøpte en varmepute for de små gjæringskarene, men så viste det seg at den hadde en innebygget sikkerhetsfunksjon "slås automatisk av etter 30 minutter" :bank2: Håper at timeren i den ligger i boksen sammen med bryteren, så jeg elegant kan koble meg forbi.

Jeg kjøpte først et varmeteppe på clas O på 90 min sikkerhetsbryter. Jeg spurte om jeg kunne unngå den men det blir vanskelig sa de fordi de trodde at det var en microchip bryter som var programmert. Hvis  du fjerner den så kan det bli brann. Disse teppene kjører på mellom 100-300watt. Jeg bytta den.
Da hadde jeg heller kjøpt reptilvarmer på dyrebutikken

Billetthaien skrev:
Bjarte H skrev:
Espen Unnvik skrev:

Jeg kjøpte først et varmeteppe på clas O på 90 min sikkerhetsbryter. Jeg spurte om jeg kunne unngå den men det blir vanskelig sa de fordi de trodde at det var en microchip bryter som var programmert. Hvis  du fjerner den så kan det bli brann. Disse teppene kjører på mellom 100-300watt. Jeg bytta den.
Dette er fordi det sannsynligvis ikke tåler /er godkjent for mer en 90 min kontinuerlig drift, noe du aldri vil oppleve hvis den er termostatstyrt.... ;)

Billetthaien skrev:
Jeg kjøpte først et varmeteppe på clas O på 90 min sikkerhetsbryter. Jeg spurte om jeg kunne unngå den men det blir vanskelig sa de fordi de trodde at det var en microchip bryter som var programmert. Hvis  du fjerner den så kan det bli brann. Disse teppene kjører på mellom 100-300watt. Jeg bytta den.

Varmeteppe fra expert fungerer fint, ingen sikkerhetsbryter....ølbrann????? aldri hørt om....
Benytter teppet sammen med UT-200, da blir det uansett ikke for varmt.

Varmetepper har stort sett ikke denne funksjonen, det er helst litt nyere varmeputer. Husker en sak for noen år siden da ei dame sovnet med ei slik pute under hofta og endte opp med brannskade og hudtransplantasjon. Litt etter ble det sikkerhetsbryter.

Varmeputene er forresten ofte kraftigere enn teppene, ca. 90 watt mot 60 watt, og så er de jo en brøkdel av størrelsen til et teppe.

Tilbake
Topp