Varmeskap

Anders_1979 skrev:
Kan denne kobles til en STC-100?

http://bryggeland.no/bryggeutstyr/diverse-bryggeutstyr/varmeelement-100-watt-220v.html
Tenkte å lage et varmeskap som konstant holder 20-25 grader.

Vist du søker litt rundt på forumet så finner du mye om dette varmeelementet. Det var en kar fra Bergen som fant dette produktet og bruker det. Bryggeland "stjal' dette produktetet og lå en link til forumet.

Vet ikke om det er bra eller ikke. Du finner det billig på ebay

Bruker frostvakt både i gjærinsskap og tørkeskap for beef jerky. Funker helt topp.

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 4

MegaTrond skrev:
Bruker frostvakt både i gjærinsskap og tørkeskap for beef jerky. Funker helt topp.

Har dere denne koblet til pid, stc-100 eller noe annet? Eller holder den termostaten som er på den?

Bruker PID og SSR på gjæringsskapet. På tørkeskapet kjøres elementet på full fyring hele tiden.

Oddvar Demmo skrev:
Det fungerer ja, men er jula, BT eller CO nermere så er frostvakta et bra og litt kraftigere alternativ.

Det kan godt tenkes, men nå svarte jeg jo kun på det han lurte på i første omgang; om elementet kunne kobles til en STC-1000. Ebay er forresten heller aldri langt unna. ;)

Jørn Hammerud skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Det fungerer ja, men er jula, BT eller CO nermere så er frostvakta et bra og litt kraftigere alternativ.

Det kan godt tenkes, men nå svarte jeg jo kun på det han lurte på i første omgang; om elementet kunne kobles til en STC-1000. Ebay er forresten heller aldri langt unna. ;)

Beklager, ser at det kan tolkes som komentar til deg Jørn men det var et svar til Anders, jeg er forøvrig fornøyd bruker av begge typer, men som sagt så kan JulaBTCO være nermere/raskere for noen
Og kan kobles til et STC-1000 og alt annet som styrer 230 V

Oddvar Demmo skrev:
Jørn Hammerud skrev:
Oddvar Demmo skrev:

Beklager, ser at det kan tolkes som komentar til deg Jørn men det var et svar til Anders, jeg er forøvrig fornøyd bruker av begge typer, men som sagt så kan JulaBTCO være nermere/raskere for noen
Og kan kobles til et STC-1000 og alt annet som styrer 230 V

Ah! Ja, da misforsto jeg. Beklager det. :)
Og joda, absolutt enig med tanke på butikker og tilgjengelighet.

Tilbake
Topp