Hva brukte de før? Når kom rustfritt?BaardS skrev:Med en moderne bereder i rustfritt som holder god temperatur vil det sikkert gå greit...
Bjørnar Aa skrev:Har vurdert et forsøk med dette jeg og, og da siden jeg har en varmeveksler i steden for bereder bør jo dette være trygt for den varmer jo opp vannet som passerer. :ilike:
HansV skrev:Problemet med vann fra bereder skal visst være det varme vannet som bli stående lenge i kobberrørene mellom tanken og krana. Det kan få en nokså høy konsentrasjon av kobber.
Regner med at hvis en tapper ut de første litrene så rørene blir tømt vil ikke dette heller ha noen betydning.
Jepp fjernvarme her ja, og regulatoren ble justert opp med en gang vi flytta inn her. Regner med jeg sparar en time i oppstarten nå da, skulle egentlig brygge i dag men det satte insluensaen en stopper for :cheeky:RuLu skrev:Bjørnar Aa skrev:Har vurdert et forsøk med dette jeg og, og da siden jeg har en varmeveksler i steden for bereder bør jo dette være trygt for den varmer jo opp vannet som passerer. :ilike:
Ingen problemer Bjørnar, da har du sikkert fjernvarme slik som meg, setter opp temperaturen til 70 grader og fyller kjelene :ilike: