1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Vestkast - en norsk podcast om øl og ølbrygging!

En tråd i 'Andre begivenheter' startet av kokkenrolv, 27 Apr 2015.

1. kokkenrolv

kokkenrolv
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Da er alt lastet opp, inklusiv de to Norkast episodene.

Ikke alt er like aktuelt lenger, men det er da noen nyttige episoder, og noen mer kuriøse :)

2. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Gleder meg særlig til gjenhør med Gjærepisoden:).

kokkenrolv liker dette.
  3. YngveKL

YngveKL
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Hvilken episode er det?

4. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Tror det er enten 9 eller 14. Jeg har en favoritt til ved siden av gjærepisoden, og det er den om engelsk øl. Jeg lurer på om det er de to der.

#384 Finn Berger, 22 Nov 2020 kl 14:59
    Sist redigert: 22 Nov 2020 kl 15:13
    YngveKL liker dette.
  5. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Stemmer, Gjær er 9, og engelsk øl 14

YngveKL liker dette.
  6. Per Berge

Per Berge
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hva snakker vi om her ?
    Mvh lærevillig Pær :)

7. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Klassisk norsk ølpodcast av beste merke fra Bergen. Er det noe de kan der borte, så er det jo å snakke:p. Den har ikke vært tilgjengelig på en stund.

Anbefales varmt - og særlig episode 9, om gjær, og 14, om engelske øl.

8. Marius K.

Marius K.
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Kommer det noe nytt her etter hvert?? :)

Finn Berger liker dette.
  9. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Slutter meg til.

Flaska et brygg i dag, og hørte på gjærepisoden. Fryktelig hyggelig, og en glimrende innføring i temaet. Og så tenker jeg at det hadde vært veldig interessant å høre Smith-Gahrsen og Lothe snakke mer om gjær nå snart 5 år seinere. Det skjer jo noe med kunnskapen om gjær, og jeg regner med at disse to holder seg godt oppdatert.

Marius K. og Jørgen O liker dette.
  10. kokkenrolv

kokkenrolv
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Vestkast i sin opprinnelige form er nok død og begravet. Men det er jo ikke utenkelig at det kan dukke opp noe lignende i fremtiden.
    Å drive podcast er nok for dyrt og tidkrevende til at en fattig free lancer som meg kan holde på med det særlig lenge.
    Men det er jo fritt frem for andre å ta opp tråden, jeg bidrar mer enn gjerne med råd og hjelp.

Gjærepisoden 5 år etter er forøvrig en glimrende ide!

Marius K., Finn Berger og Jørgen O liker dette.
  11. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Nei, at det krever ressurser skjønner jeg. Marshall Schott hadde en lang og engasjert harang om det i en av Brülosophy-podcastene, som svar på diverse anklager om at de var komersielle og hadde solgt sjela si til annonsører. Det var et godt forsvar.

Men vi måtte jo spørre;).

12. erikraude

erikraude
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Du kan lage en du, Finn! Du har masse tid, er vant til å dele kunnskap med sånn passelig interesserte mottakere, og har ihvertfall noe digital kompetanse.

Jørgen O liker dette.
  13. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Takk for tilliten, men skal noe sånt bli bra, krever det både utstyr og teknisk kompetanse på et felt der jeg er helt blank. Og dessuten helst journalistisk kompetanse, også. Jeg har såpass peiling på det siste der at det er noe jeg har stor respekt for.

Kombinasjonen av dårlig lyd og dårlig intervjuteknikk - og ditto manglende sans for hva som kan presenteres - er fryktelig pinlig. Det er langt mellom det som er godt.

Og sånn sett er jeg veldig takknemlig for de episodene av Vestkast som vi nå har fått tilgang på igjen:).

#393 Finn Berger, 23 Nov 2020 kl 16:21
    Sist redigert: 23 Nov 2020 kl 16:28
    erikraude liker dette.
  14. kokkenrolv

kokkenrolv
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Nå er jo podcastformatet skapt for sånne som oss som ikke har noe erfaring og kompetanse på journalistikk. Det er et perfekt format for samtale, gjerne samtale om tema som kan interessere andre, og det er et perfekt format for fordypning.
    i Vestkast prøvde jeg aldri å være journalist, jeg prøvde å være samtalepartner på en måte som fikk andre til å synes at temaet vi snakket om var interessant. Mye av den rollen var egentlig å vite når jeg skulle holde kjeft, og når jeg skulle smette inn mer eller mindre dumme spørsmål.

Podcast er i det hele tatt et format med lave skuldre, og perfekt for nerder som oss. Så min konklusjon er at det er mange her inne som kunne fylt rollen som podcaster godt.
    Det trenges selvsagt noen med interesse og litt kompetanse på det tekniske, men det bør vel ikke være umulig å finne?

Finn Berger og erikraude liker dette.

Del denne siden