Vestkast - en norsk podcast om øl og ølbrygging!

Det er jo bare snakk om hva jeg tror, og basert på egne vaner. Går det lenge mellom hver gang, og det dessuten er uregelemessig, tror jeg det er vanskeligere å holde på lytterne. Og ja; det er sjølsagt et poeng å få høye lyttertall. Det gir muligheter for sponsorinntekter, og jeg ser for meg at det kan være ganske viktig å ha, om det skal være noe realisme i en ambisjon om å lage noe av kvalitet.
Ja, hvis det er ambisjonsnivået ser jeg poenget ditt.
 
"Fader i bøtta" @Finn Berger, dette her måtte jo vært noe for en ølinteressert, pensjonert lektor? Må jo ikke nødvendigvis ha podcaster om kommersielle saker hele tiden? Hadde digga å høre om/med personer her på forumet med sine spesialiteter, eks. prosjekt Barrique, Miguels "hefelige" underfundigheter, Michelsens rariteter, videre om Holmentoppen, Berger, Olsen, +++... Høre litt om Norbrygg på en annen måte enn å lese referat.

Måtte jo heller ikke komme regelmessig, den som venter på noe godt... osv... Jeg hadde i hver fall vært fast lytter :)
 
Jeg veit ikke hvor mye avansert teknologi som lå bak nettmøtene med Espen Lothe og de som har vært om ulike øltyper, men det har ihvertfall vært svært interessant, og jeg tror ikke det krever noen doktorgrad i kommunikasjonsteknologi å få det til.

Overraskende lite teknologi og overraskende mye testing for å sikre at det som er fungerer. Særlig er bra lydkvalitet ei utfordring.
 
God lyd bør det være ja.
Jeg har ikke veldig peiling på dette, men denne vi selger på jobben min og noen gode mikrofoner er man vel godt på vei:
Røde Caster Pro Podcast Studio - Foto.no
Den der virker kjekk hvis alle er samlet iallefall, og man vil slippe å editere så mye i ettertid da man kan kjøre alt av jingler etc real-time.

Men i disse dager så er det vel mer VOIP det går i.

Edit: Sjekket ut mer om den rodecasteren og den virker veldig artig.
Evt så virker en enkel løsing å bruke squadcast, og post-redigere. Men mtp lydknlitet så spørs det alltid på utstyr og hvordan det blir brukt,. Med tanke på VOIP, så trengs i tillegg en stabil god linje hos hver deltaker :)
 
Sist redigert:
Mye av opptakene i Vestkast ble gjort med en Ipad og en IRig mikrofon. Enkelt og greit. Fordelen min var at redigering og lydpussing ble gjort i et profesjonelt lydstudio.
 
Tilbake
Topp