Vic Secret eller Nelson Sauvin

Den hørtes god ut, steinar. Har aldri prøvd Cascade i en NEIPA, så kjøpte ett kg fra petit nå som jeg tenkte å teste ut. Du må gi rapport når du får karbonert den :)
 
Den hørtes god ut, steinar. Har aldri prøvd Cascade i en NEIPA, så kjøpte ett kg fra petit nå som jeg tenkte å teste ut. Du må gi rapport når du får karbonert den :)
Har brygga samme før, men da tidligere tilsetninger, som en pale ale. Håpte å få fram mer av humla med seinere tilsetninger.
 
Nix, men for all del, diskusjonen har vel en slags relevans. NEIPA er ikkje helt min greie, er bestemte meg for single hop Nelson i APA gata.

Hvis du tenker å bruke humlingsteknikker som NEIPA-bryggingen har drevet fram i jakta på den ultimate juicy-het, så har den vel kanskje det. Det er jo snakk om å få maksimalt med aroma ut av humlene.

En ide er å karbonere med vørter, og humle karboneringsvørteren under nedkjølingen. Jeg veit ikke om noen faktisk har prøvd det. Og jeg ser noen problemer med klarhet, om det er viktig. Og du vil trenge mer vørter, siden humla vil suge opp en god del. Men det er en fristende tanke.

Det blei foreslått av noen her på forumet, men jeg husker ikke hvem. Kanskje det var deg, til og med:)?
 
Har en som snart er ferdig nå, med 50 gram magnum ved 60 min, 100 cascade i flameout og 100 til i whirlpool ved 70C. 60 liters batch. Smakte bittert nok SG prøven jeg tok i dag.
Fått stått knapt 14 dager og nå viser denne tegn til å bli slik jeg tenkte. Humla har komt mer fram, både i smak og aroma. Ubalansen i bitterheten er nå mye bedre avstemt. Slår et slag for utålmodigheten, vedrørende min tidligere post..
 
Tilbake
Topp