• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Vifte

Trenger en vifte som blåser luft ut et kjellervindu i håp om å få ut litt fukt og lukt under brygging. Har et vindu på motsatt side av rommet og tenkte at en vifte som kunne stå i vinduskarmen gjorde susen med å "flytte" luft.. Må ha vanlig stikkontakt.

Noen som har noe sånt liggende, eller tips om hvor dette er å få tak i?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kjøpte en Flexit 125f på Clas Olsson som fungerer tilfredstillende for meg. Har montert den på en plate som jeg setter inn i kjellervindu når jeg brygger. Enkelt og greit:)
 
Erik Gundesø skrev:
Kjøpte en Flexit 125f på Clas Olsson som fungerer tilfredstillende for meg. Har montert den på en plate som jeg setter inn i kjellervindu når jeg brygger. Enkelt og greit:)

Takk for tips! Har denne vanlig stikkontakt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ramlet av ved AC...

Men jeg er en jævel i excel... Uten at det hjelper her..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hehehehe. Vel AC er vekselstrøm (Alternating Current). Og lampettledningen du har liggende har to ledere (to strømførende kabler om du vil). Disse fjerner du litt av isolasjonen fra og skrur de på vifta (som har to steder man kan koble til kabler). Hvilken kabel som kobles hvor er likegyldig. :)
 
glennrlie skrev:
Hehehehe. Vel AC er vekselstrøm (Alternating Current). Og lampettledningen du har liggende har to ledere (to strømførende kabler om du vil). Disse fjerner du litt av isolasjonen fra og skrur de på vifta (som har to steder man kan koble til kabler). Hvilken kabel som kobles hvor er likegyldig. :)

Takker! Dette tror jeg at selv jeg skal få til! Tror jeg skal være ambisiøs og legge inn en bryter også :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg har et par sånne som jeg bruker til billakkering. De er veldig kraftige og kommer uten krav om hverken avisoleringstang eller løse lampettledninger :)

http://www.clasohlson.com/no/Vifte/36-4150
 
Like viktig som å dra damp osv ut av rommet er å slippe frisk luft inn; alle vet det egentlig men det glemmes ofte:)
 
Ingemarh skrev:
Aiai.. Vanlig stikk og bryter?

Jepp. Justerbar i to hastigheter.

Jeg har to i taket i garasjen for å drive gasser og støv ut. Når jeg sliper sparkel der inne, står skyen ut av garasjeporten.
 
nordhagen skrev:
Ingemarh skrev:
Aiai.. Vanlig stikk og bryter?

Jepp. Justerbar i to hastigheter.

Jeg har to i taket i garasjen for å drive gasser og støv ut. Når jeg sliper sparkel der inne, står skyen ut av garasjeporten.

Sweet! I think we have a winner!

Takk til alle for gode tips og vink!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bruker den kraftigste av disse:
[url]http://www.biltema.no/no/Bygg/Vifte/Gulvvifte-35382/
[/url]Trekker rikelig for 60 liter som fosskoker. Kanskje litt overkill. Har aldri brukt høyeste trinnet.

Med vifta i vinduskarmen og en del kuldegrader ute, fryser det is på viftebladene. Slipper med noen minutters mellomrom, og gir en fin dusj med isbiter i bryggeriet.

6ezaqa2u.jpg
 
Tilbake
Topp