Webinar: Villgjær

Skjelstad

Fylkesstyre
Hvordan komme i gang med villgjær. Hva gjør vi for å fange, behandle og brygge med villgjær.

En introduksjon til villgjær ved mjød-dronning Live S. Danielsen i diskusjon med ølkjendis Ole Smehaug. Webinaret tar for seg hva «villgjær» er, hvordan den behandles og hvordan den kan brukes i brygging.

Vi snakker også om Norbrygg Østfolds prosjekt med å «temme» en villgjær fra Østfold.

Åpent for alle Norbrygg-medlemmer. Velkommen til en spennende webinar!

Herligheten foregår 10.juni 20.00 til 21.30. Det gir svært lave odds om dette går over tida.

Billett webinar "Villgjær"
 
De beste setene er selvsagt tatt men det er fortsatt plass til flere på dette heidundrende showet!

Vi kan friste etternølerne med kort reisevei og fri entre.

Velkommen til en trivelig og lærerik kveld!
 
Tusen takk for en hyggelig kveld i går - det var veldig stas å få prate om dette temaet - et tema jeg har vært interessert i og forsket på i flere år. Og veldig gøy å samtale med Ole, lære litt mer. Føler meg utladet i dag, på en god måte :). Jeg håper det var til inspirasjon for mange! Takk for mange hyggelige kommentarer og gode spørsmål også.

Ser frem til at det utvikles mange nye gjærstammer rundt om i Norge nå. Gleder meg til å høre mer om hvordan det går:beercheers::cherries::rice:

Ha en trivelig sommerhelg:)

Hilsen Live
 
Tusen takk for et skikkelig interessant og trivelig webinar. Tror jeg må finne noen blomster jeg også og dytte nedi en flaske med vørter eller honninglake.
Kan kanskje putte forskjellige bær oppi også?
 
Tusen takk for et skikkelig interessant og trivelig webinar. Tror jeg må finne noen blomster jeg også og dytte nedi en flaske med vørter eller honninglake.
Kan kanskje putte forskjellige bær oppi også?
Hei! Ja, jeg tror bær også vil fungere godt:)
Lykke til
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Tusen takk for en hyggelig kveld i går - det var veldig stas å få prate om dette temaet - et tema jeg har vært interessert i og forsket på i flere år. Og veldig gøy å samtale med Ole, lære litt mer. Føler meg utladet i dag, på en god måte :). Jeg håper det var til inspirasjon for mange! Takk for mange hyggelige kommentarer og gode spørsmål også.

Ser frem til at det utvikles mange nye gjærstammer rundt om i Norge nå. Gleder meg til å høre mer om hvordan det går:beercheers::cherries::rice:

Ha en trivelig sommerhelg:)

Hilsen Live
Hei Live!
Hvordan går det med prosjektene dine? Vil gjerne vite mer, om du har mer å dele! :)
 
Hei! Jeg skulle veldig sett igjen webinaret. Har brygget med kjøpegjær flere ganger, men har lyst til å prøve spontangjæring med skogsvekster. Ble det tatt opp?
 
Tilbake
Topp