Whirlpool effekten

Vart litt interresert i dette so googla litt..
Leser fleire plasser at flash point til myrcene er oppgitt til 103F / 39C. ?
Kan det stemme? Regner med du har undersøkt dette ein del,

Har du linker? Kan være at jeg har tatt feil hele veien.
 

Da må jeg si takk for info. Da har nok jeg operert med feil uttrykk/teperatur. Jeg skal sjekke dette nøyere. Men det vil jo også forklare litt av det jeg har kjent i 45 min vs 20 min WP.

Lurer på om jeg har bare lest om en "kompsisjon" av oljen, men ser nå at det er flere.
 
Men samtidig. Flash point er hvor det tar fyr. Jeg har styret med dette tidligere og kommet frem til tempen jeg mener, men akk.. enda en runde :) Er det rart en hemmebrygger aldri får sove?
 
Men samtidig. Flash point er hvor det tar fyr. Jeg har styret med dette tidligere og kommet frem til tempen jeg mener, men akk.. enda en runde :) Er det rart en hemmebrygger aldri får sove?
Det var litt begrepet flash point eg også vart litt i stuss på.. Og så tenker eg at det må vel være ei nedre grense også for å trekke ut denne olja? Eller?
 
Det var litt begrepet flash point eg også vart litt i stuss på.. Og så tenker eg at det må vel være ei nedre grense også for å trekke ut denne olja? Eller?

Tja. Du trekker den jo ut under tørrhumling, det kjenner man selv. Det er jo nede i vanlige tørrhumlingstemper, 16-22 ish og du merker det "grønne friske" da etter noe kontakttid.
 
Tilbake
Topp