Koordinert landsdekkende brygging?

Jeg kan ikke åttende, men skal prøve å brygge dette når jeg får tid. Jeg er sikkert lat/blind/en papegøye, men har vi en "offisiell" oppskrift på denne, eller går det på inspirasjon fra linkene på førstesiden?
 
Jeg kan ikke åttende, men skal prøve å brygge dette når jeg får tid. Jeg er sikkert lat/blind/en papegøye, men har vi en "offisiell" oppskrift på denne, eller går det på inspirasjon fra linkene på førstesiden?
Post #22 kommer jeg til å brygge når jeg får tid. Er ikke hjemme den 8.
 
Det ble kveldsbrygging igår. Hadde wifi-stikkontakt, så kom hjem til varmt vann, ganske greit. 30 på 62, tok ut 4L tjukk mesk og kokte i 10, og etter blanding ble det 30 min på 70.

Gikk relativt greit, ferdig til halv elleve inkludert vasking, satt bøtten i kjøleskap på 17 grader, og pitchet på 9 grader imorges.

Skal oppdatere regnearket.
dd92ee79ba6c791848bd72f72a971152.png
bb3a8763ab5bfc8d4f302540735aa16f.png
 
Et eller annet skjedde med STCen, var vekke noen dager og kom tilbake og så at den var på 6 grader. SG ned fra 1053 til 1050 på en uke. FFT på 1014. Kjipt, håper det ikke er ødelagt.

Noen andre som skal brygge snart?
 
Da ble det endelig brygging av Tmavé Pivo. :)
Og alt gikk etter planen, helt til slutten. Kjølte ned vørteren til 16° og planen var å avkjøle til 10° i kjøleskap før pitching. Men neida, der ble gjæra pitchet på direkten. Jaja, en tabbe pr. bryggedag må man nesten regne med :D

180807 726.JPG
 
Sist redigert:
Var det noen som fellesbrygget? Dette konseptet her ruller like godt som en fyrstikkeske. Tmave Pivo var vel greia, til Bjorleik?
 
Ja, jeg måtte dumpe min, gjæret ikke ut. Kategorien på Bjorleik var mørk lager, og Andreas Berntsen vant med en tmave. Vet ikke om han er på forumet
 
Tjuvsmakte en (to) flaske(r) i dag, og den har blitt nydelig. Tror jeg skal brygge en batch til, og tilsette funk!

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp