wit som har stått 5 -6 uker på gjeringsdunken???? kan det reddes

Hei , har hatt en liten leif ... vært sengeliggende i 6 uker og da gikk det en "smule "over tiden på gjæringsdunken . kan den reddes eller er det bare og helle ut og brygge ny?
Alle svar motas med takk

Thom79 skrev:
Hei , har hatt en liten leif ... vært sengeliggende i 6 uker og da gikk det en "smule "over tiden på gjæringsdunken . kan den reddes eller er det bare og helle ut og brygge ny?

Den kan enkelt reddes ved å ha den på flasker og drikke den.

(Sagt på en annen måte: 6 uker på gjæringsdunk er normalt ikke noe problem.)

takk. trudde den kanskje var ødelagt siden wit er stort sett best fersk og 6 uker er vel strengt tatt ikke ferskt
, men da er det jo bare og begynne og flaske da :) takk for hjelpen

Nå har andre kommet før meg her, men etter min mening er det bare en måte å finne ut om et brygg er bra. Ta ei smaksprøve. (Jepp, den vil ofte bli uten kullsyre, men vil uansett gi indikasjoner på at ølet er bra eller ikke.)

AndersBolager skrev:
Nå har andre kommet før meg her, men etter min mening er det bare en måte å finne ut om et brygg er bra. Ta ei smaksprøve. (Jepp, den vil ofte bli uten kullsyre, men vil uansett gi indikasjoner på at ølet er bra eller ikke.)

Hør, hør. The proof is in the drinking.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Jeg hadde en kølsh stående i 3 uker, en uke for mye, på litt høy gjæringstemp (22).. den fikk gjærsmak..  uansett så er det lett å smake om man liker eller ei  :)

Tilbake
Topp