Poste bilder av innsiden av styreskapene deres?

Ser bra ut! Det har skjedd en del på firmware-siden i det siste, så det er ikke så dumt å oppdatere før du begynner å konfigurere i koden :)
 
Takk for tips! På bildet tester jeg bare utgangene for å se om jeg har koblet det lille jeg har koblet - riktig. Det blir nok oppgradering før vi setter i gang
 
Oddvar Demmo skrev:
Martin E skrev:
Kristian Skreosen skrev:
Kabelsko får man i flere forskjellige utforminger. Alt fra rundhull, flate (hu/han) , hestesko, nål, runde (hu/han) med flere. Jeg har handlet alt av dette på Würth. Rabatt igjennom jobb  :). Fåes vel på Biltema, Clas og Jula ævv.

Clas og Biltema er noe drit på kabelsko, selger bare sånne dumme sett med 10 stykker du trenger og og 90 du aldri får bruk for. Jeg handlet på Abiko AS, de var veldig greie og har gode priser. Dessuten ligger de rett ved Bryggselv. :)

Jeg er ganske anti Biltema men dette stemmer ikke, i vertfall ikke med de to BT jeg bruker, der får du esker med bare den typen du ønsker, det får jeg også på Exim hos meg, men med bedre utvalg enn BT, bl.a. de som passer til Powercon.

Er det noe begrensninger på strømstyrke på vanlige kabelsko?
Har ett standardsett for bil fra BT, men har ikke turt å bruke det på SSR av frykt for at de ikke tåler strømstyrken.
 
Nå vet jeg ikke fasitsvaret på dette, men jeg vil anta at f.eks. blå kabelsko som tar 2,5mm^2 kabel er dimensjonert for den strømstyrken det tverrsnittet kan ta.
På skapet jeg bygger bruker jeg neutrik powercon-kontakter med kabelsko. Kontaktene er ratet til 16A og beregnet for kabelsko/flatstifthylser
 
joachim skrev:
Nå vet jeg ikke fasitsvaret på dette, men jeg vil anta at f.eks. blå kabelsko som tar 2,5mm^2 kabel er dimensjonert for den strømstyrken det tverrsnittet kan ta.
På skapet jeg bygger bruker jeg neutrik powercon-kontakter med kabelsko. Kontaktene er ratet til 16A og beregnet for kabelsko/flatstifthylser

De er ratet til 20A faktisk. Kontaktene.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Miguel skrev:
joachim skrev:
Nå vet jeg ikke fasitsvaret på dette, men jeg vil anta at f.eks. blå kabelsko som tar 2,5mm^2 kabel er dimensjonert for den strømstyrken det tverrsnittet kan ta.
På skapet jeg bygger bruker jeg neutrik powercon-kontakter med kabelsko. Kontaktene er ratet til 16A og beregnet for kabelsko/flatstifthylser

De er ratet til 20A faktisk. Kontaktene.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

For å vere litt meir presis, så fins det fleire variantar av powercon. Nokre har forskjellig rating i europa og USA.  Feks har ein type 16A maks i Europa mens den er rata til 20A i USA.

Så vidt eg veit fins det powercon med rating opp til 32A (euro)
 
Det har du faktisk helt rett i. Må innrømme at jeg stusset litt over de pinglete kabelskotilkoblingene :jaha: Hadde likt bedre å bruke endehylser som kan skrus skikkelig til, men det blir sikkert greit.
 
protto skrev:
Miguel skrev:
joachim skrev:
Nå vet jeg ikke fasitsvaret på dette, men jeg vil anta at f.eks. blå kabelsko som tar 2,5mm^2 kabel er dimensjonert for den strømstyrken det tverrsnittet kan ta.
På skapet jeg bygger bruker jeg neutrik powercon-kontakter med kabelsko. Kontaktene er ratet til 16A og beregnet for kabelsko/flatstifthylser



De er ratet til 20A faktisk. Kontaktene.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

For å vere litt meir presis, så fins det fleire variantar av powercon. Nokre har forskjellig rating i europa og USA.  Feks har ein type 16A maks i Europa mens den er rata til 20A i USA.

Så vidt eg veit fins det powercon med rating opp til 32A (euro)

Du får 32A også ja. Mine er iallefall 20A. Jeg trodde 20A var blitt normen med Powercon i europa/norge.
 
Dere som bruker Brewtroller: Har dere kjøpt e-stop-kortet til $50? Jeg tenkte egentlig bare å bruke e-stopbryteren i NC-posisjon og få den til å bryte styrestrøm til SSR-releene.
 
Hehe. Greia er at jeg har ikke noe nøkkel eller bryter. Bruker neutrik som "bryter". Disse er ikke bygget for å bryte strøm, så det er greit å sørge for minst mulig belastning ved til og frakobling.

Bruker 2*16A kurser i skapet og føler jeg burde ha et par jordfeilautomater. Da kunne jeg brukt disse som hovedstrømsbryter. Akkurat nå er det ikke plass i skapet, men hvis jeg flytter luftpumpene så burde det gå greit. Det får bli på sikt.
 
Nytt bryggeri under utvikling.begynt testing av skap
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    147,5 KB · Sett: 647
  • image.jpg
    image.jpg
    141,6 KB · Sett: 635
Da ble skapet vårt ferdig i koblet i kveld. Gjenstår litt merking og slikt, men bør bare være et par kvelders arbeid unna litt testing av bryggriet :)


evaseza2.jpg
e6a5u7a4.jpg
pu9a9u9u.jpg
 
Tilbake
Topp