Poste bilder av innsiden av styreskapene deres?

Og så må man rive ut alle ristene inni for å få plass til elektronikken også!

@protto er det pakning rundt døren på skapet også?
Ja, skikkeleg pakning. Samt uttagbar monteringsplate i bakkant som står litt fra bakveggen så det er plass til skruer som stikk gjennom o.l. Bunnplata er uttagbar (med pakning rundt) så ein kan ha den laus ved boring av gjennomføringar og slikt.

Den er jo ein del dyrare no enn når eg kjøpte, men det finns kansje andre selgarar som har. Kvalitet på hågde med komersielle skap tilgjengeleg i Norge for dobbel pris og vel så det.
 
Malmbergs.no har greie priser på skap. Må ha konto for å handle der da, men hvis en kjenner en grei elektriker så burde det ordne seg.
 
Da ble skapet vårt ferdig i koblet i kveld. Gjenstår litt merking og slikt, men bør bare være et par kvelders arbeid unna litt testing av bryggriet :)


evaseza2.jpg
e6a5u7a4.jpg
pu9a9u9u.jpg
Hei Joachim!

Skal bygge styreskap, og tenkte i utgangspkt å bruke XLR kontakter til tempsensorer etc, men ser du bruker RJ45/nettverkskontakter? Er det et ok alternativ? Har du en link til dette..?

Mvh

Magnar


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Hei,

Disse RJ45-kontaktene er fra et slaktet patchepanel. Bruker også RJ45-kabel hele veien til tempsensorer. Jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal fungere, men vi har av ulike årsaker ikke fått prøvd bryggeriet enda :(
 
Hvor får dere tak i de kontaktene Joachim har oppe til venstre på toppen av skapet? Hvor mange ampere tåler de?
 
Hvor får dere tak i de kontaktene Joachim har oppe til venstre på toppen av skapet? Hvor mange ampere tåler de?

De hvite (pwr ut) og blå (pwr inn) er ratet til 20A. kobles med 4.8mm brede kabelsko.
De er ikke laget for å kunne bryte 20A, så kun "kald" til- og frakobling.
Du får de på www.elfaelektronikk.no til et par kroner dyrere enn eBay sist jeg sjekket.

Bruker på både skapet, og på kjelene:

IMG_2184.JPG
 
Sist redigert:
Hei,

Disse RJ45-kontaktene er fra et slaktet patchepanel. Bruker også RJ45-kabel hele veien til tempsensorer. Jeg ser ingen grunn til at dette ikke skal fungere, men vi har av ulike årsaker ikke fått prøvd bryggeriet enda :(
Takker! synes dette er en god ide, jeg har dessuten utstyr rj45, hadde bare ikke tenkt på det:)
 
Tenkte jeg kunne bidra til å vise at alt ikke nødvendigvis trenger å være full pakke og superelegant som ekspertene i denne tråden. Her er mitt enkle skap for manuell styring av SSR:

NKq3N2u.jpg


9rqggvG.jpg
 
Har du jordet en ikke-metall-boks? Synes forsåvidt det ser greit ut, det viktigste (etter strøm-kotume) er å bruke kabler som lett lar seg identifisere, hvis man først må feilsøke eller dille inni der
 
Har du jordet en ikke-metall-boks? Synes forsåvidt det ser greit ut, det viktigste (etter strøm-kotume) er å bruke kabler som lett lar seg identifisere, hvis man først må feilsøke eller dille inni der
Hehe, nei, den er i metall (bare lakkert, har filt ned til metallet ved jording). Fargene på kablene følger gul/blå/brun for hhv jord/N/L så bør bære ryddig nok det.
 
Tilbake
Topp