Poste bilder av innsiden av styreskapene deres?

Flere av bildene her viser "kabelkanaler" inni styreskapene som ledningene går i. Er dette noe som følger med skapene, eller kan de kjøpes separat? 
 
Kabelkanaler og din-skinne mm må kjøpes separat. Jeg har tavleautomatiker i familien så det var enkelt for min del.
 
Her er et par bilder av styreskapet mitt.
 

Vedlegg

  • img_003.jpg
    img_003.jpg
    107,8 KB · Sett: 830
  • img_004.jpg
    img_004.jpg
    147,5 KB · Sett: 831
Tholthe skrev:
Flere av bildene her viser "kabelkanaler" inni styreskapene som ledningene går i. Er dette noe som følger med skapene, eller kan de kjøpes separat? 

Kallas ofte for ledningskanal. Elhandel.no har fleire størrelsar i to meters lengder.
 
Spørsmål til dere som har benyttet medisinskapet til Ikea som styreskap:
Hvordan har dere festet komponenter inni skapet? Noen form for bakplate eller skinner? Har bestilt meg et slikt skap for å (en gang i fremtiden) lage et slikt skap, og lurer litt på hvordan ting festes.. Brukere dere noe form for avstiving av skapet, eller er det "greit nok" i forhold til stabilitet når det er fylt opp med komponenter?
 
Jeg har din-skinner i bakveggen. Hyllene har jeg beholdt. Det gjør det nok en del stivere (mitt er festet på en arm på den ene sideveggen), men så blir det en del kjipere å koble når det er hyller.
 
Jeg har og brukt DIN-skinne.

Har banket ut hyllene og orientert skapet horisontalt. Altså når du åpner det er det som å åpne bakluka på en bil.

I tillegg så har jeg skrudd fast to DIN-skinner på baksiden "feil vei" ifht hvordan de egentlig skal festes. Og skrudd fast en svingarm i disse for å fordele belastningen utover.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
e2uty9ug.jpg


Et bilde er vel mer beskrivende.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Hvor kjøper dere DIN-skinnene? Har selv sjekket Biltema, Jula og Clas uten hell.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
perolavsen skrev:
Intercom skrev:
Hvor kjøper dere DIN-skinnene? Har selv sjekket Biltema, Jula og Clas uten hell.


Sent from my iPad using Tapatalk

De har på Biltema, men i plast. 29 kroner for 20 cm.

http://Biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Elektrikerverktoy/DIN-skinne-462026/

Hvis du kjenner ein eletrikker skulle det være lett å FÅ noko kapp av DIN-skinne (kanskje mot ein liten vareprøve)
Elektro firmane kjøper ofte DIN-skinner i pakker med meter lengder til ein billig penge.
Har sjølv delt ut kapp biter til folk i nød.
 
Jeg kjøpte mine skinner (i metall) på elektroimportoren.no (eller rettere sagt i butikken deres på Furuset i Oslo).
 
Tilbake
Topp