Oddvar Demmo skrev:Martin E skrev:Kristian Skreosen skrev:Kabelsko får man i flere forskjellige utforminger. Alt fra rundhull, flate (hu/han) , hestesko, nål, runde (hu/han) med flere. Jeg har handlet alt av dette på Würth. Rabatt igjennom jobb . Fåes vel på Biltema, Clas og Jula ævv.
Clas og Biltema er noe drit på kabelsko, selger bare sånne dumme sett med 10 stykker du trenger og og 90 du aldri får bruk for. Jeg handlet på Abiko AS, de var veldig greie og har gode priser. Dessuten ligger de rett ved Bryggselv.
Jeg er ganske anti Biltema men dette stemmer ikke, i vertfall ikke med de to BT jeg bruker, der får du esker med bare den typen du ønsker, det får jeg også på Exim hos meg, men med bedre utvalg enn BT, bl.a. de som passer til Powercon.
joachim skrev:Nå vet jeg ikke fasitsvaret på dette, men jeg vil anta at f.eks. blå kabelsko som tar 2,5mm^2 kabel er dimensjonert for den strømstyrken det tverrsnittet kan ta.
På skapet jeg bygger bruker jeg neutrik powercon-kontakter med kabelsko. Kontaktene er ratet til 16A og beregnet for kabelsko/flatstifthylser
Miguel skrev:joachim skrev:Nå vet jeg ikke fasitsvaret på dette, men jeg vil anta at f.eks. blå kabelsko som tar 2,5mm^2 kabel er dimensjonert for den strømstyrken det tverrsnittet kan ta.
På skapet jeg bygger bruker jeg neutrik powercon-kontakter med kabelsko. Kontaktene er ratet til 16A og beregnet for kabelsko/flatstifthylser
De er ratet til 20A faktisk. Kontaktene.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
protto skrev:Miguel skrev:joachim skrev:Nå vet jeg ikke fasitsvaret på dette, men jeg vil anta at f.eks. blå kabelsko som tar 2,5mm^2 kabel er dimensjonert for den strømstyrken det tverrsnittet kan ta.
De er ratet til 20A faktisk. Kontaktene.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
For å vere litt meir presis, så fins det fleire variantar av powercon. Nokre har forskjellig rating i europa og USA. Feks har ein type 16A maks i Europa mens den er rata til 20A i USA.
Så vidt eg veit fins det powercon med rating opp til 32A (euro)