Stc1000+

Her er en link til noen som kaller seg BlacBoxBrew som har tatt jobben og fikset alt for deg som ikke har lyst til å mekke selv (jeg har ...)
http://www.blackboxbrew.com/store/stc-1000
Selvfølgelig liker jeg og verdsetter bling... Hva skal jeg ellers med alle greiene i kjelleren... (Tenkte mer på stakkars Amarillo, han vet ikke hva han går glipp av...) Ps fikk du Hans Einar noen sinne BrewPi til å gå sikkelig ? jeg har ikke programeringsteft og fikk aldri den til å virke skikkelig... Sjiten ville både kjøle og varme på samme tid... SSR ene fikk lys på begge. Da sa jeg god natt til den.
Slik jeg forstår det er det utvikleren som satte opp den siden, nettopp for de som ikke kan eller vil fikle selv. Men tror han også sliter med versjonproblemstikken. Leste om en som kjøpte to, hvor den ene var rett og den andre feil, i samme ordre. Det som vel viser seg klatere og klarere er at v1.1 som jo ser nyere ut enn 1.0 ikke er det. På 1.1 kortet er det etset 2009 mens 1.0 kortet har 2012. Man tror det er (minst)to forskjellige fabrikker som har utviklet hver sine. v1.1 som ikke kan brukes har billigere hardware som ikke kan programmers slik vi ønsker. Jeg tror derfor at det er lurt å ikke velge den desidert rimeligste som finnes.. Men det er bare noe jeg tror og stemmer sikkert ikke..

Nei jeg har ikke kjørt igang brewpi. Ligger klar, men ikke kjørt igang. Grunnen er denne tråden... hvor en STC-1000 gjør samme jobben...
 
Det er det som er problemet.. Jeg ville valgt en som det står Elitec på og som viser C* på bildet. Det er heller ingen gatanti.
Jeg har spurt en kinaselger om han kan sjekke hardware.. sa jeg skulle kjøpe flere om de kunne bekrefte.
Om jeg får bekreftelse, noe som er høyst usikkert kommer jeg til å få hjem endel. Dette er for bra til at det bør gå forbi. Noen som er interessert om jeg får fatt på med riktig hardware? Kan hjelpe med å brenne dem i tilfellet..


Jeg er interessert i en ferdigprogrammert en hvis du skaffer en del, etter at den er programmert kan en da endre profilene sjøl ? Eller må en programmere hvert brygg ?

Easybrew
 
Jeg er interessert i en ferdigprogrammert en hvis du skaffer en del, etter at den er programmert kan en da endre profilene sjøl ? Eller må en programmere hvert brygg ?

Easybrew
Programmeringen gjør at man kan legge inn opp til 6 profiler. Så hvelger du hvilken som skal kjøres. Se link i første innlegg. En grei video som forklarer hvordan man setter opp profilene.
 
Dette høres jo unektelig genialt ut. Jeg kjøper gjerne en slik av noen hvis de vil selge en ferdig programmert.
Jeg skjønner ikke et pip av slikt.
 
Det er det som er problemet.. Jeg ville valgt en som det står Elitec på og som viser C* på bildet. Det er heller ingen gatanti.
Jeg har spurt en kinaselger om han kan sjekke hardware.. sa jeg skulle kjøpe flere om de kunne bekrefte.
Om jeg får bekreftelse, noe som er høyst usikkert kommer jeg til å få hjem endel. Dette er for bra til at det bør gå forbi. Noen som er interessert om jeg får fatt på med riktig hardware? Kan hjelpe med å brenne dem i tilfellet..
Jeg er meget interessert!
 
Øystein, får du tak i rett sort kan jeg flashe en til deg. Har deler til en programmerer, som kan være koblet til permanent. Da bare stapper du den i en usbkontakt for oppgraderinger, etc.
Ah ... så ikke denne før nå. SvErD bor ikke så langt unna, så om han får dreis på sakene så stikker jeg innom der :) Takk for tilbudet!
 
Ah ... så ikke denne før nå. SvErD bor ikke så langt unna, så om han får dreis på sakene så stikker jeg innom der :) Takk for tilbudet!
Ikkeno problem :) har feil versjon selv, og mangler tålmodighet til å spille ebay-bingo for å få tak i en...
 
Liten oppdatering. Pilsen jeg satte for noen dager siden ble fint løftet fra 8 til 10 og holdes nå stabilt på 10. Alt ser ut til å fungere som det skal. Har også en Ale som står i et annet skap. Den triller også som den skal. Ser ut til å fungere helt etter planen dette.
Han lager også en meskestyringsvariant av STC. Når jeg får flere inn skal den også testes. Blir veldig enkelt oppsett om den også fungerer, noe jeg tror den gjør. Han vet absolutt hva han holder på med.
Det prosjektet heter STC-1000pi, har sin egen tråd på homebrew og sin egen github side. Der ligger softwaren under workbench siden den er alpha enda.
 
Jeg har en liten datanerd i meg som gir meg streng beskjed om å skaffe en Arduino. Har du en anbefalt nettbutikk å kjøpe fra? Ser også at det fins flere varianter, noen har tilogmed innebygd WiFi, men det er kanskje best å begynne med en Uno Rev3?

 
Lurt å begynne med en Uno r3 - det finnes mye info om denne rundt omkring. Dx.com eller ebay selger kloner som er gode på pris, men det tar tid før pakken kommer fram. Er du utålmodig får du også tak i Arduino hos ELFA. Adafruit.com har en del gode howto's og produktguider.
 
Jeg har også minst en med riktig HW. ..og jeg har Arduino Uno liggende. Det skal brennes med det første. Dette er jo bare helt knall. Har lett etter noe slikt mange måneder. Sett på BrewPi og alskens andre måter, så ligger det faktisk klart med bruk av en STC-1000. Fantastisk. Spent på hvordan det går. Du må informere.
Jeg bestillte et par til av disse i dag:
http://www.ebay.com.au/itm/All-Purp...ostat-Aquarium-NTC-sensor-220V-/121398835686?

Ser at Elitech mest sansynlig også har samme HW, men det er noe med versjoner også. v 1.0 er ok slik jeg har forstått det. Men der er noen med høyere nummer. Har ikke lest hele homebrew tråden, men tenkte jeg skulle gjøre det.
Tok å bestilte én av disse nå. Håper den har rett HW!
Håper du gir oss en oppdatering når du mottar dine Hans Einar :)
 
Har sjekka alle mine nå. Dei 2 eg har som er merket med Elitech på fronten kan ikkje brukast. Sjå bildet.
Kan kanskje hjelpa til å ungå feilkjøp om du ser dette navnet? Noen som har Elitech med riktig innmat?

2014-09-22_17.15.09[1].jpg
 
Tilbake
Topp