1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Stc1000+

En tråd i 'Utstyr' startet av FrankD, 14 Sep 2014.

1. Ørnegård

Ørnegård
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Will do. Hvis ikke bestiller jeg en sporenstreks!

2. Hans Einar

Hans Einar
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Slik jeg forstår det er det utvikleren som satte opp den siden, nettopp for de som ikke kan eller vil fikle selv. Men tror han også sliter med versjonproblemstikken. Leste om en som kjøpte to, hvor den ene var rett og den andre feil, i samme ordre. Det som vel viser seg klatere og klarere er at v1.1 som jo ser nyere ut enn 1.0 ikke er det. På 1.1 kortet er det etset 2009 mens 1.0 kortet har 2012. Man tror det er (minst)to forskjellige fabrikker som har utviklet hver sine. v1.1 som ikke kan brukes har billigere hardware som ikke kan programmers slik vi ønsker. Jeg tror derfor at det er lurt å ikke velge den desidert rimeligste som finnes.. Men det er bare noe jeg tror og stemmer sikkert ikke..

Nei jeg har ikke kjørt igang brewpi. Ligger klar, men ikke kjørt igang. Grunnen er denne tråden... hvor en STC-1000 gjør samme jobben...

3. Easybrew

Easybrew
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg er interessert i en ferdigprogrammert en hvis du skaffer en del, etter at den er programmert kan en da endre profilene sjøl ? Eller må en programmere hvert brygg ?

Easybrew

4. FrankD

FrankD
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Programmeringen gjør at man kan legge inn opp til 6 profiler. Så hvelger du hvilken som skal kjøres. Se link i første innlegg. En grei video som forklarer hvordan man setter opp profilene.

5. Frode Granli

Frode Granli
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Dette høres jo unektelig genialt ut. Jeg kjøper gjerne en slik av noen hvis de vil selge en ferdig programmert.
    Jeg skjønner ikke et pip av slikt.

6. DorMito

DorMito
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg er meget interessert!

7. Ørnegård

Ørnegård
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jupp! Det er vel rette sorten?

Vedlagte filer:

SvErD liker dette.
  8. Ørnegård

Ørnegård
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ah ... så ikke denne før nå. SvErD bor ikke så langt unna, så om han får dreis på sakene så stikker jeg innom der :) Takk for tilbudet!

9. Jo

Jo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Ikkeno problem :) har feil versjon selv, og mangler tålmodighet til å spille ebay-bingo for å få tak i en...

10. SvErD

SvErD
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Da har eg flashet et par stykker :)

Legger inn profiler og tester i morgen

11. Ørnegård

Ørnegård
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Najs! Håper det funker :)

12. Hans Einar

Hans Einar
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Liten oppdatering. Pilsen jeg satte for noen dager siden ble fint løftet fra 8 til 10 og holdes nå stabilt på 10. Alt ser ut til å fungere som det skal. Har også en Ale som står i et annet skap. Den triller også som den skal. Ser ut til å fungere helt etter planen dette.
    Han lager også en meskestyringsvariant av STC. Når jeg får flere inn skal den også testes. Blir veldig enkelt oppsett om den også fungerer, noe jeg tror den gjør. Han vet absolutt hva han holder på med.
    Det prosjektet heter STC-1000pi, har sin egen tråd på homebrew og sin egen github side. Der ligger softwaren under workbench siden den er alpha enda.

13. Jumbalaya

Jumbalaya
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Hva er det dere bruker for å flashe STC'ene?

14. Hans Einar

Hans Einar
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Arduino Uno, finnes også en usb dings.

15. Jumbalaya

Jumbalaya
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Jeg har en liten datanerd i meg som gir meg streng beskjed om å skaffe en Arduino. Har du en anbefalt nettbutikk å kjøpe fra? Ser også at det fins flere varianter, noen har tilogmed innebygd WiFi, men det er kanskje best å begynne med en Uno Rev3?

16. Jo

Jo
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Lurt å begynne med en Uno r3 - det finnes mye info om denne rundt omkring. Dx.com eller ebay selger kloner som er gode på pris, men det tar tid før pakken kommer fram. Er du utålmodig får du også tak i Arduino hos ELFA. Adafruit.com har en del gode howto's og produktguider.

17. SvErD

SvErD
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

18. DorMito

DorMito
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Tok å bestilte én av disse nå. Håper den har rett HW!
    Håper du gir oss en oppdatering når du mottar dine Hans Einar :)

19. SvErD

SvErD
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Har sjekka alle mine nå. Dei 2 eg har som er merket med Elitech på fronten kan ikkje brukast. Sjå bildet.
    Kan kanskje hjelpa til å ungå feilkjøp om du ser dette navnet? Noen som har Elitech med riktig innmat?

2014-09-22_17.15.09[1].jpg

20. DorMito

DorMito
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Typisk at jeg akkurat bestilte en Elitech da, hehe :( Jeg lever uansett i håpet! ;)

Del denne siden