Stc1000+

Monterte STC 1000 og frostvakt fra Biltema, alt vel tenkte jeg etter at jeg hadde klart å programmere styringa.
MEN: Får ikke varme fra frostvakta. ....Neivel, tenkte jeg, tar vel litt tid da.
Nå har den stått tilkoblet i 3 timer uten at den gir varme. Det er strøm på den, da jeg hører
termostaten slå inn. Men - ingen varme.....
Gjæra jobber seg sakte opp, men 16,3 grader er litt i minste laget sellv for M-07.
Har koblet bare to faser (ikke jord) da det ikke er inngang for flere på stc'en.
Har det noe å si? Skal da ikke spille noen rolle?
(..nei-hadde ikke fysikk på videregående.....)
 
Stc er er rele, altså en bryter. En ledning skal gå direkte fra kontakt til varmeelement. Den andre skal gjennom releet til varmeelementet.
 
...ehhh...det vil si; nå skjønte jeg problemet mitt: jeg trodde inn på stc'en og ut til varmekilden.
Nei.:confused:
En inn til stc'en og en annen, med en krets via stc'en, til varmekilden.:rolleyes:

Barn: Lær dere elementær elektronikk!!;)
 
Ser det er flere som bruker php, github etc. er det på hobbybasis eller bør man ha dette som jobb før man kommer i gang. Jeg synes terskelen ser litt høy ut. Noen som kan linke til en for Guide Dummies, eller andre tips. Jeg tenker på en temperaturlogg i første omgang både til Telldus og STC
 
Tror jeg har 5 minutt jeg også og 0.4 grader. Er ikke hjemme. Har proben direkte i vørter gjennom gjærlåshullet. Mener 0.3 ble litt lite siden den skjøt litt under og sto inn varmen på 0.3. På karveggen tror jeg 0.3 er bra ja.
 
Er det stor forskjell på i vørter kontra teipet på karet+ isolert med bit av liggeunderlag?
 
Det er litt forskjell. Karveggen er ca en liten grad over eller under (alt etter om man kjøler eller varmer) i gjennomsnitt målt opp mot 'i vørter'. Så det er litt forskjell ja. Frekvensen i pådrag gikk fra ca 3 i timen til ca 3 timer mellom hver, så mye roligere frekvens.
 
Tilbake
Topp