Gamlebyen Håndbryggeri bygger om

Og ja kjøletiden!
Med den nye motstømskjøleren på 13 meter kjølte ned 140 liter på ca 2 timer. Med en kraftigere pumpe (på vei snart) tipper jeg 1,5 timer.
 
Bård, kan jeg og Pushkin ta turen innom og se på opplegget deres en gang? Greit med litt inspirasjon før vi bygger eget opplegg.
 
Vet ikke om du fikk lagt strømfordelingen i henhold til noe som helst, men derom det ikke er gjort har biltema 6 stk 2 pol 16 A sikringer til kr. 279.
Art nr.44556. Usikker på hvorvidt jeg ville brukt vern derifra selv men..
 
Joda alt er sikret med automatsikringer og jordfeilbryter. Det eneste som kanskje ikke et helt i henhold er mangel på kontaktorer (kommer) og den biltema byggsentralen som henger på veggen (skal vel strengt tatt kun brukes til midlertidige løsninger). Proskapet (står på gulvet der) har også jordfeilbrytere og 16a automatsikringer på alle de kursene som er i bruk.
 
Jo disse sentralene skal vel ikke brukes som fast installasjon, hvis jeg har forstått det riktig. Det er bare det, ikke noe annet.
 
En byggesentral er deff som midlertidlig opplegg og bør erstattes med fast opplegg. Men reaksjon fra el verkets kontrollør kommer helt ann på hvor glad han er i øl........ Men et påbud vil du få.
For ordens skyld er jeg elektriker av utdanning :)
 
Godt å se den byggsentralen blir brukt til noe fornuftig :)

Det er mulig jeg blir nødt til å besøke den, dersom audiens tillates. Jeg trenger litt inspirasjon til bryggeriet som nå er på vei til å etableres i kjelleren på garasjen.

Hilsen Marius
 
Audiens er gitt pr default. Kan ikke love inspirasjon, men inschhpiraschhjon kan vi alltids fikse.
 
Tilbake
Topp