NM 2015 - flaskekonkurransen

Hvis du med bekreftelseseposten mener "Påmelding NM i hjemmebrygging 2015"-eposten så har den hatt det siden jeg skrev den koden i 2013. Navn, klasse og lenke til hvor du får lastet ned etikett. Etikettene har også klasse påskrevet, så så lenge folk ikke roter under tappingen så bør det være gode odds for at rett etikett ender på rett flaske.

Jeg gjør gjerne endringer på systemet for å redusere feil, det er ikke som at vi ønsker å diskvalifisere øl, bedømme pils som wit eller andre feil, så hvis noen har konkrete forslag til forbedringer så er det bare å komme med dem så skal jeg se hva jeg kan få til (for neste år, åpenbart).
Nei, mente mail om at det er mottatt, som kun har navn


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg vil gi en stor takk til alle som har vært med på gjennomføringen av flaskekonkurransen i år.
Jeg liker spesielt godt at man nå slipper å lete igjennom haugevis med filer for å finne dommerskjemaer. Her har det blitt gjort en kjempejobb, forhåpentligvis blir dette oppsettet normen i fremtidige NM.
 
Jeg vil også stille meg i rekken og berømme dommere og arrangører. Dere har gjort en fantastisk jobb med bedømmingen, og at resultatene og dommerskjemaer er tilgjengelig så fort er det bare å ta av seg hatten for. Knallbra jobba!

Vi har gått igjennom dommerskjemaene på våre øl og analysert tilbakemeldingene. Det er mange bra tilbakemeldinger, jeg er ikke enig i alle, men blir mer enig når jeg smaker ølet ved siden av dommerskjemaene. Det er veldig skjerpende å få så konkrete tilbakemeldinger. Jeg gleder meg til å disse ølene på nytt inn mot NM 2016.

Det en noen av dommerne som bør tenke på om de skal skal skrive elektronisk neste år ;-)
 
Dette var første gangen jeg deltok i en konkurranse om brygging. Jeg må si at jeg er meget imponert over hvordan dere klarer å gjennomføre dette. Så vidt jeg har skjønt er dette et resultat av en fantastisk dugnadsånd og iherdig jobbing av ildsjeler. All ære til og hatten av for de som har gjort dette.

En "takk til" post med navnene på frivillige på norbryggs hjemmesider hadde vært på sin plass.

Jeg lurte også på om det kommer en slags oppdatering på hvem som faktisk vant de forskjellige klassene med navnene deres så de også får den ære de fortjener.
 
Testing av timelapse av finaledømmingen:
. Lysstoffrørene er ikke helt enige med at 1 bilde pr 10 sekunder skal bli særlig jevnt, dog. Takk til finaledommerne Tom Young, Stian Krog, Synøve Nygård Andersen og Patrick Schneider!
 
Tusen takk!

Gratulerer til de andre vinnerne, og takk til NM-komiteen og Hansa Borg for et trivelig arrangement!

Det var mange som var nysgjerrige på oppskrift og framgangsmåten min. Hva er rutine mtp publisering av oppskrift? Jeg kan godt lage en oppsummering og poste sjøl.

Nå blir det spennende å se om vi klarer å dyrke opp nok surdeig til Nøgne Ø :)
 
Det var mange som var nysgjerrige på oppskrift og framgangsmåten min. Hva er rutine mtp publisering av oppskrift? Jeg kan godt lage en oppsummering og poste sjøl.
Det er lenge siden det har vært postet nye nytt i forumet 'Prisbelønte oppskrifter'. Jeg tror det er opp til bryggere selv som ønsker å dele sine oppskrifter å poste dem der.
 
Tilbake
Topp