1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

NM 2015 - flaskekonkurransen

En tråd i 'NM i hjemmebrygging' startet av gustavf, 5 Feb 2015.

1. bjartenataas

bjartenataas
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Nei, mente mail om at det er mottatt, som kun har navn

Sent from my iPhone using Tapatalk

2. Bernts

Bernts
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg vil gi en stor takk til alle som har vært med på gjennomføringen av flaskekonkurransen i år.
    Jeg liker spesielt godt at man nå slipper å lete igjennom haugevis med filer for å finne dommerskjemaer. Her har det blitt gjort en kjempejobb, forhåpentligvis blir dette oppsettet normen i fremtidige NM.

3. glennrlie

glennrlie
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Sekunderer @Bernts på den. God jobb som vanlig, enda bedre i år! :)

thomashagen og Brede liker dette.
  4. thomashagen

thomashagen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Jeg vil også stille meg i rekken og berømme dommere og arrangører. Dere har gjort en fantastisk jobb med bedømmingen, og at resultatene og dommerskjemaer er tilgjengelig så fort er det bare å ta av seg hatten for. Knallbra jobba!

Vi har gått igjennom dommerskjemaene på våre øl og analysert tilbakemeldingene. Det er mange bra tilbakemeldinger, jeg er ikke enig i alle, men blir mer enig når jeg smaker ølet ved siden av dommerskjemaene. Det er veldig skjerpende å få så konkrete tilbakemeldinger. Jeg gleder meg til å disse ølene på nytt inn mot NM 2016.

Det en noen av dommerne som bør tenke på om de skal skal skrive elektronisk neste år ;-)

Tarjei77, kruud, Staro og 4 andre liker dette.
  5. glennrlie

glennrlie
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det er det eneste jeg har å utsette på denne konkurransen (og en kjepphest jeg akter å ri videre). Særlig med svak blyantskrift som delvis forsvinner i innscanningen, samt noen kråketær ;)

Tarjei77, Staro, Jørn Hammerud og 3 andre liker dette.
  6. Staro

Staro
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Dette var første gangen jeg deltok i en konkurranse om brygging. Jeg må si at jeg er meget imponert over hvordan dere klarer å gjennomføre dette. Så vidt jeg har skjønt er dette et resultat av en fantastisk dugnadsånd og iherdig jobbing av ildsjeler. All ære til og hatten av for de som har gjort dette.

En "takk til" post med navnene på frivillige på norbryggs hjemmesider hadde vært på sin plass.

Jeg lurte også på om det kommer en slags oppdatering på hvem som faktisk vant de forskjellige klassene med navnene deres så de også får den ære de fortjener.

7. glennrlie

glennrlie
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det kommer nok etter hjemmebryggerhelgen der seremonien foregår tenker jeg.

8. Einar Michelsen

Einar Michelsen
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

9. glennrlie

glennrlie
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Gratulere til Petter Furnes med tittelen årets hjemmebrygger! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brede, thomashagen og kruud liker dette.
  10. mr blonde

mr blonde
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Og premiene er?

11. Tarjei77

Tarjei77
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Gratulerer Petter Furnes! Var heldig å få dømme ølet i innleiande rundar, og kan røpe at me har noko fantastisk i vente frå Nøgne om ei stund.

Benjamin.Londal og SvErD liker dette.
  12. Gahr

Gahr
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Gratulerer så mye! Og til hr. Skeie på andreplassen!

Benjamin.Londal, Tarjei77 og SvErD liker dette.
  13. Per Øyvind Arnesen

Per Øyvind Arnesen
    Expand Collapse
    NM-arrangør

Testing av timelapse av finaledømmingen: . Lysstoffrørene er ikke helt enige med at 1 bilde pr 10 sekunder skal bli særlig jevnt, dog. Takk til finaledommerne Tom Young, Stian Krog, Synøve Nygård Andersen og Patrick Schneider!

gustavf liker dette.
  14. gustavf

gustavf
    Expand Collapse
    Sentralstyre

Jeg liker hvordan dommerne begynner å lene seg tilbake, med hendene bak hodet, når det ser ut til at vinneren er kåret og de bare må være helt sikre på at de er enige.

kruud liker dette.
  15. Tarjei77

Tarjei77
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Takk for det,Gahr! Kan røpe at nemnde Skeie er ein ekstremt happy camper, og so vidt til å vere i hus med for tida.

Benjamin.Londal og Staro liker dette.
  16. Gahr

Gahr
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

For tiden??

Staro liker dette.
  17. Tarjei77

Tarjei77
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Dei siste bortimot førti åra er vel meir nøyaktig, ja.

Gahr og Brede liker dette.
  18. Petter F

Petter F
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Tusen takk!

Gratulerer til de andre vinnerne, og takk til NM-komiteen og Hansa Borg for et trivelig arrangement!

Det var mange som var nysgjerrige på oppskrift og framgangsmåten min. Hva er rutine mtp publisering av oppskrift? Jeg kan godt lage en oppsummering og poste sjøl.

Nå blir det spennende å se om vi klarer å dyrke opp nok surdeig til Nøgne Ø :)

Slettis, JoakimO, SvErD og 8 andre liker dette.
  19. Sotrajohnny

Sotrajohnny
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det er lenge siden det har vært postet nye nytt i forumet 'Prisbelønte oppskrifter'. Jeg tror det er opp til bryggere selv som ønsker å dele sine oppskrifter å poste dem der.

20. gustavf

gustavf
    Expand Collapse
    Sentralstyre

Oppskriftene kommer på nettsidene etterhvert, men det er selvfølgelig fint om du selv legger ut noe før det. Legg det gjerne i prisbelønte oppskrifter-forumet.

Jan Erik Johansen og loebrygg liker dette.

Del denne siden