Bryggaren sin skriftetråd - tilgje meg for eg har synda!

Lat meg vera fyrste mann ut i denne skriftetråden.

Eg har slutta å måle gravity. Og det er lenge sidan. Eg målar ikkje før flasking ein gong. Eg veit det; eg har synda. Tilgje meg. Eg brukar notepad kor eg skriv ned oppskriftene mine, og noterar ned framgongsmåten. Eg lovar; eg loggførar i det minste noko. Diverre målar eg ikkje gravity.

Tilgje meg for at eg berre har droppa å måle gravity.

Forutan om dette er eg eit godt menneske!
 
Synder her å :) ble ikke drukket en øl under dagens brygg..... Første gang det har skjedd, føltes feil..... (mash in 0730 da )

Vi bør vel skille mellom vanlige synder og dødssynder her. Og dette hører hjemme i den siste kategorien. Jeg ville aldri ha gjort noe sånt. Framtida di ser ikke lys ut; du skal nok brenne!

Føler meg egentlig mer dum enn egentlig syndig; har bommer to ganger på mesketemperaturen, og burde ha lært hvorfor etter den første gangen. Men etter Skriften så er jo de enfoldige salige, så det går nok bra med meg:).
 
Sist redigert:
Jeg brygger ofte med oppskrifter fra andre da jeg er ikke orker tanken på å spolere 50l øl, en ettermiddags arbeid, med egen kreativitet. Skjerp deg Rune..

Det er ikke en synd, bare sunn fornuft som kommer etter noen års brygging. Hvorfor finne opp kruttet på nytt?

Men jeg gjorde samme synd som Rune i dag, selv med mash-in 08:30, en time etter. Jeg angrer, skal ikke gjenta seg. :(:(:(
 
Eg orkar ikkje lengre; samvitet mitt tyngjer meg. Det beste er å snakke ut om det. Av og til flaskar eg utan å ha skylt flaskene med Starsan på flaskedagen. Dei har berre vore skylt i Starsan på drikkedagen, og deretter stått tørre i nokre veker. Tilgje mine synder!
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp