Øldommerkurs i Oslo 9. - 10. januar

Per Øyvind Arnesen

Dommerkomite
Dommmerkomiteen starter med dommerkurs i Oslo 9. og 10. januar 2016. Det starter kl. 10 begge dagene, og er ferdig kl. 16 lørdag og kl. 15 søndag.

Vi har vært så heldige å få låne lokalene til Smakselv i Hedmarksgaten 15. På lørdag etter kurset er det praktisk trening på et egnet skjenkested.

Deltagerne oppfordres til å ta med eksempler på hjemmebrygg som noe har gått skeis med (eller noe som er veldig godt). Vi må da ha nok til at alle kan få smake, så du må ta med minst 2 liter (kanskje mer hvis det blir veldig mange, det opplyser vi da om på forhånd).

Påmelding skjer ved å fylle ut følgende skjema:

https://norbrygg.hoopla.no/sales/dommerkurs-oslo-2016/

Kurset er gratis for Norbryggmedlemmer, og du må være medlem for å delta. Norbrygg forventer også at alle som deltar på kurs stiller til eksamen og bidrar til beømming av øl i Norbryggsammenheng. Blir det flere påmeldte enn plasser vil vi ta en utvelgelse blandt de påmeldte - alle får beskjed i god tid før kursstart.

Tusen takk til Ken Robin Ruud som hjelper til - og Smakselv som låner oss lokalene!
 
Sist redigert:
Har meldt meg på kurset. Fikk billett på sms, men er det slik at det kan bli omrokkeringer på deltakere om det er for msnge påmeldte?
 
Har meldt meg på kurset. Fikk billett på sms, men er det slik at det kan bli omrokkeringer på deltakere om det er for msnge påmeldte?

Blir det flere påmeldte enn plasser vil vi ta en utvelgelse blandt de påmeldte - alle får beskjed i god tid før kursstart

Kopiert fra teksten rett over.
 
Blir det flere påmeldte enn plasser vil vi ta en utvelgelse blandt de påmeldte - alle får beskjed i god tid før kursstart

Kopiert fra teksten rett over.

Ja, leste det selv. Men ble litt usikker da jeg fikk tilsendt billett på sms. Men det er kanskje eneste måten å få løst det praktisk
 
Har meldt meg på kurset. Fikk billett på sms, men er det slik at det kan bli omrokkeringer på deltakere om det er for msnge påmeldte?
SMS-en er det hoopla som sender. Funker som en bekreftelse på at du har meldt deg på bare. Det kan bli omrokkeringer med for mange påmeldte, men det er veldig tvilsomt. Vi har plass til ca dobbelt så mange som i fjor.
 
Fortsatt mange ledige plasser.

Vedlagt ligger "pensum" for i fjor. Deltagerne får utdelt oppdatert pensum på kurset.
 

Vedlegg

  • Dommerkurs.zip
    786,2 KB · Sett: 80
Er det mange som har meldt seg på nå?? Tenker å ta med noe øl
Vi har 19 påmeldte. Blir nok ikke så mange flere.
2 liter er minimum for at alle skal smake. Trenger egentlig ikke ta med så mye mer enn 2 liter.
Om du tar med på lørdagen, kan den stå kaldt over natten og roe seg til søndagen.
 
Tilbake
Topp